لابی‌های پشت‌پرده انتخاب 5 کاندیدای جمنا

کدخبر: ۱۶۵۰۵۰
یک چهره سیاسی اصولگرا بر این عقیده است که رای گیری در جمنا و انتخاب 5 نامزد نهایی همه از پیش تعیین شده بود و این افراد به جای اعلام برنامه هایشان فقط به انتقاد از دولت یازدهم پرداختند.

حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با نامه نیوز، در خصوص برنامه وحدت اصولگرایان با توجه به برگزاری مجمع دوم جمنا گفت: آن‌چیزی که مشخص و مشهود می‌باشد این است که وحدت خوبی صورت نگرفته و نتایج خوبی را هم به دنبال نداشته است. معتقدم نتایجی که تاکنون حاصل شده متعلق به همه جامعه بزرگ اصولگرایی نبوده بلکه متعلق به یک گروه تمامیت خواه است.

 

بیادى افزود: این گروه نشان داد که حداقل‌های شایسته سالاری را رعایت نکرده و با لابی‌گری‌ کارهاى خود را پیش بردند. حتی دعوت‌ها و اینکه چه کسانی در این نشست حضور داشته باشند نیز از پیش تعیین شده بود.

 

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان با بیان اینکه آوردن رای اول در رای گیری جمنا ملاک شایستگى نیست خاطرنشان کرد: معتقدم افراد پشت پرده همین 5 گزینه را با لابى‌گرى درون گروهى انتخاب کردند و آرا می‌توانست چیزی جز این باشد!. این نوع رای گیری نشان داد بسیاری از آرا از قبل تعیین شده و به نوعی مهندسی شده بود.

 

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه نباید در مقابل هم قدرت‌نمایی کنیم، تصریح کرد: ما دشمن هم نیستم! و در رقابتى سالم باید ظرفیت و توانمندی‌های خود را عنوان کنیم؛ نه اینکه ضعف‌های رقیب و طرف مقابلمان را به رخ هم بکشیم. جالب این است افرادی که در تجمع جمنا سخنرانى کرده‌اند به جای اینکه برنامه‌هایشان را اعلام کنند، فقط به دولت تاخته و انتقاد می‌کردند، شایان ذکر است این دوستان همان کسانی بودند که در دولت قبل حضور داشتند و به نقد دولت وقت نیز انتقاد داشتند.  

وی ادامه داد: بسیاری از حرف‌ها، انتقادها و نوع انتخاباتی که صورت گرفت نشان دهنده این بود که برگزارى این تجمعات فقط برای بقای قدرت خودشان بود و نه براى استمرار قدرت نظام اسلامى.  

 

نایب رئیس شورای شهر تهران در دوره دوم و سوم، با اشاره به اینکه تا روز انتخابات تغییرات جدی در آرایش سیاسی‌ احزاب و مخصوصاً جمنا شکل خواهد گرفت، عنوان کرد: بعد از ثبت‌نام کاندیداها و عبور از تعیین و احراز صلاحیت اعضاء محترم شورای نگهبان و مناظرات سیاسی، شاهد تغییرات جدی در گزینه هاى انتخاباتى خواهیم بود.

 

بیادی با بیان اینکه تلاش‌های اصولگرایان بی نتیجه خواهد بود، گفت: تلاش‌ اصولگرایان برای رسیدن به وحدت نتیجه ای در بر نخواهد داشت و اجماع بر سر یک نفر صورت نخواهد گرفت. اصولگرایان با چند گزینه وارد خواهند شد و با نظر سنجی‌های که انجام می‌دهند یکی از آن‌ها به احتمال ضعیف برای رقابت در صحنه باقی خواهد ماند و این استراتژى یعنى شکست زودهنگام را پذیرفته اند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه کسانی که انتخابات جمنا را برگزار کردند به دنبال حضور حداقلی مردم در انتخابات هستند،یادآور شد:این موضوع با فرمایشات و انتظارات مقام معظم رهبرى در تناقض است و همانطور که پیش تر ذکر کردم این گروهها و افراد تمامیت خواه بدنبال تثبیت قدرت شخصى خودشان هستند و براى دیگران و استمرار قدرت نظام و آینده جوانان و کشور برنامه اى ندارند.

بیادى در این مصاحبه احتمال کاندیداتورى خود را در انتخابات ریاست جمهورى رد نکرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید