مشکل به روز رسانی درآیفون‌های 32 بیتی

کدخبر: ۱۶۵۱۱۴
افرادی که گوشی های اندروید 32 بیتی دارند در بروز رسانی های سیستم عامل خود دچار مشکل خواهند شد.
مشکل به روز رسانی درآیفون‌های 32 بیتی

طبق تازه‌ترین گزارشی که از سوی سایت فون‌آرنا منتشر شده، ظاهرا اپل قصد دارد که از انتشار به‌روزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل iOS برای آن دسته از کاربرانی که از آیفون‌های 32 بیتی اپل استفاده می‌کنند؛ صرف‌نظر کند! این اولین باری است که شاهد اقدامی این چنینی از سوی اپل هستیم! 

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های آیفون‌های اپل مربوط به سیستم‌عامل یکپارچه و امن آن‌ها می‌شود. اپل همواره پشتیبانی بسیار عالی از آیفون‌ها داشته و به روز‌رسانی‌های سیستم‌عامل iOS را تا حد امکان برای آیفون‌های قدیمی‌تر خود هم منتشر می‌کند. اما به نظر می‌رسد که به‌زودی شاهد تغییر عمده‌ای در این زمینه باشیم و اپل از انتشار آپدیت‌های بعدی iOS برای آیفون‌های 32 بیتی خود صرف‌نظر کند!

این موضوع به آن معنا است که آیفون 5 و آیفون 5 سی و همچنین نسخه‌های پیشین سری محصولات آیفون اپل هیچ‌وقت قادر به استفاده از iOS 10.3.2 نخواهند بود و نهایتا می‌توانند از iOS 10.3.1 بهره‎مند باشند. سایت فون‌آرنا اشاره می‌کند که این موضوع برای بسیاری از دارندگان آیفون‌های اپل یک خبری ناراحت کننده است (مطمئنا همینطور خواهد بود).

طبق اطلاعاتی که منبع مذکور ارائه کرده، عدم انتشار آپدیت iOS 10.3.2 برای آیفون‌های 32 بیتی منجر می‌شود تا چیزی در حدود 43.7 میلیون از کاربران سری محصولات آیفون قادر به استفاده از این آپدیت و به‌روز‌رسانی‌های بعدی سیستم‌عامل iOS نباشند. ظاهرا اپل هنوز در قبال این موضوع هیچ عکس‌العملی از خود نشان نداده و سکوت اختیار کرده است. البته بدون تردید این موضوع دیر یا زود باید اتفاق می‌افتاد. مسئله‌ای که جالب توجه است، مربوط به در نظر گرفتن آپدیت نه چندان بزرگ و اصلی iOS 10.3.2 برای پیاده‌سازی این استراتژی محسوب می‌شود!

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، شرکت اپل هنوز در قبال این موضوع اطلاعات دقیق و رسمی ارائه نکرده است اما با این حال موضوع کاملا روشن و قابل درک است. اگر از کاربران سری آیفون‌های 32 بیتی اپل هستید، بهتر است که دیگر منتظر آپدیت‌های بعدی سیستم‌عامل iOS نباشید!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید