فغانی: از انتخابات انصراف نمی‌دهم

کدخبر: ۱۶۵۲۲۸
حضورعلیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال کشورمان در انتخابات شورای شهر تهران، حاشیه‌های زیادی به همراه داشته است.
فغانی: از انتخابات انصراف نمی‌دهم

 او در آستانه جام جهانی روسیه، یکی از کاندیداهای اصلی حضور در این مسابقات محسوب می‌شود اما در انتخابات شورای شهر شرکت کرده و حتی به قیمت انصراف از داوری، حاضر نیست از انتخابات کنار برود.«فیفا در ادامه روند ارزیابی حضور داوران در جام جهانی یکسری از داوران را به رقابت های جام های جهانی نوجوانان و جوانان اعزام می کند و یکسری دیگر هم به رقابت های جام کنفدراسیون ها. سهم ما جام کنفدراسیون ها بوده است که در واقع یک جام جهانی کوچک است. عملکرد داوران حاضر در این سه تورنمنت بزرگی که نام بردم تاثیر بسیار زیادی برای قضاوت در جام جهانی 2018 روسیه دارد. احتمال درصد اشتباه قضاوت در فینال چنین بازی زیاد است. بنابراین اگر در یک بازی عادی این رقابت ها کم اشتباه یا بدون اشتباه سوت بزنی برای یک داور خیلی بهتر است.»

از انتخابات کنار نمی‌روم

فغانی در ادامه تاکید می کند قصد انصراف از انتخابات شورای شهر را ندارد.« 15سال است به عنوان کارمند شهرداری خدمت می کنم و یکی از مسائلی که در شورای شهر اهمیت زیادی دارد ورزش و بحث ورزش شهروندی است. من در جایی که تخصصی ندارم ورود نمی کنم و شورای شهر هم یک نهاد سیاسی نیست و بلکه یک نهاد مردمی است که هر یک از اعضای آن بنا به تخصصی که دارندمسئولیت برعهده می گیرند هرچند که در این مدت هم هجمه های زیادی هم به تعداد ورزشکارانی که در آنجا هستند به من وارد شده اما بازهم می گویم وجود یک کارشناس ورزش هم در شورای شهر در جهت توسعه ورزش همگانی در سطح شهر الزامی است. من در حد معقول تبلیغاتم را انجام می دهم و اگر رای آوردم که کارم را در شورا انجام می دهم و اگر هم رای نیاورم همچون گذشته به کارهایم ادامه می دهم.»

لازم باشد از داوری انصارف می‌دهم

وی تاکید کرده در صورت نیاز از داوری فوتبال انصراف خواهد داد.«مگر داوری در ایران حرفه ای بوده و شغل محسوب می شود؟ آیا در حال حاضر شغل من فقط داور است یا کارمند شهرداری هم هستم. مگر درآمد یک داور فقط از داوری کفاف زندگی او را می دهد که شغل دیگری نداشته باشد؟ یک عده کارمند شهرداری هستند، یک عده کارمند، یک عده هم معلم ورزش یا شغل های دیگر. شغل اصلی من هم کارمند شهرداری است که به خاطر داور بین المللی بودن مردم مرا می شناسند. برایم مهم نیست فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از بحث تبلیغات دیگر تا آخر فصل به به من قضاوت ندهد. اگر قضاوت دادند که سوت می زنم و اگر هم ندادند قضاوت نمی کنم. ضمن اینکه مردم ما به ویژه اهالی فوتبال آنقدر از من شناخت دارند که نیاز به مطرح شدن این مسائل نباشد.»

من کارمند شهرداری هستم

فغانی تاکید می کند وی کارمند شهرداری است.«کا من این است و چرا نباید کاندیدای شورای شهر شوم؟ هر شهروندی می تواند این کار را انجام دهد. مطمئن باشید اگر هم رای بیاورم به شورای شهر بروم این موضوع تداخلی با کار داوری من ندارد. مگر الان که کارمند شهرداری هستم تداخلی بین کار من در شهرداری و داوری هایم بوجود آمده است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید