قطع گاز برخی روستاها مناطق سیل زده!

کدخبر: ۱۶۵۲۹۲
سخنگو و معاون امور پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به وقوع سیلاب در 4 استان کشور گفت: با تلاش امدادگران تا ساعت 8 صبح امروز (26 فروردین) 260 نفر از خطر مرگ در سیلاب نجات یافته اند و تلاش برای نجات حادثه دیدگان همچنان ادامه دارد.

بهنام سعیدی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: سیلابی طی 24 ساعت گذشته( از روز 25 فروردین) چهار استان کشور را از جمله استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و زنجان را فرا گرفت که این حادثه موجب بروز خسارات جانی و مالی به این استان ها و شهرستان های متاثر از قبیل مراغه، چارو ایماق، هریف، استان آباد، ورزقان، شبستر، تبریز،عجب شیر، آذرشهر، ولکان، سراب، ارومیه، اشنویه، نقعبه، پبرانشهر، سقز و زنجان شده است.

وی درباره آمار جان باختگان سیلاب اعلام کرد: 5 تن از جان باختگان متعلق به شهرستان عجب شیر، 3 تن آذرشهر و یک نفر اشنویه بوده است.

سعیدی با بیان اینکه تعدادی از شهروندان همچنان مفقود هستند، اظهار داشت: تیم های امدادی در تلاشند تا مفقودین را نجات دهند و با تماسی که مدیران کل بحران مناطق حادثه زده داشتیم تعدادی از مفقودین زنده بوده و پیدا شده اند. سعیدی اعلام کرد: تلاش برای پیدا کردن مفقودان همچنان ادامه دارد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: با اطلاع از این حادثه نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در محل های خسارت دیده حضور یافت و همچنان نیز مدیران کل سازمان مدیریت بحران و استانداران در مناطق سیل زده حضور دارند.

معاون امور پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت:‌تا این لحظه 350 ماموریت امدادرسانی انجام شده و حدود دو هزار نفر خدمات امدادی ارائه شده است. همچنین 173 نفر به مراکز درمان انتقال داده شده اند و به

320 نفر نیز خدمات سرپایی درمانی ارائه شده است.

وی آمار عملیات راهسازی را 37 مورد عنوان کرد و گفت: با وقوع این سیلاب 280 اسکان اضطراری آماده سازی شده و به 50 تن از سیل زدگان اسکان موقت داده شدند.

سعیدی در عین حال افزود:‌همچنین تعدادی از خانه های مسکونی تخلیه آب شده اند.

معاون امور پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد:‌ اقلام امدادی مورد نیاز همچون چادر، پتو، کنسروجات، غذا، آب و سایر مایحتاج بین سیل زدگان توزیع شده است.

** گاز برخی روستاها قطع است

وی درباره خسارات وارده به استانهای درگیر با سیلاب نیز گفت:‌هم اینک در استان های آذربایجان غربی وشرقی مشکلی در حوزه آب و برق وجود ندارد اما گاز برخی روستاهای استان آذربایجان شرقی قطع است.

وی علت قطعی گاز در این استان را رعایت مسایل ایمنی اعلام کرد و افزود:‌ هر چند گاز قطع است اما امکان وصل گاز در این استان در هر لحظه وجود دارد.

سعیدی اعلام کرد: امدادرسانی در آذربایجان غربی و شرقی همچنان ادامه دارد.

معاون امور پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران گفت: در حال حاضر سیلاب در استان های نام برده فروکش کرده است.

* بارندگی امروز ادامه دارد

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره وضعیت هوا نیز گفت:‌بر اساس اطلاعیه امروز سازمان هواشناسی، احتمال بارندگی در استان های کرمانشاه، ایلام، همدان، لارستان، قزوین و دامنه ای البرز وجود دارد.

وی ادامه داد: علاوه براین احتمال بارش های رگباری توام با رعد وبرق، باد شدید موقت وجود دارد که این موضع موجب آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در کرمانشاه، نیمه جنوبی کردستان، ایلام ، لرستان، شمال خوزستان، نیمه جنوب همدان، استان مرکزی، شرق گیلان، غرب مازندران و دامنه های البرز در استانهای قزوین، البرز و تهران می شود.

معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور به شهروندان توصیه کرد موارد ایمنی را رعایت کنند و از توقف در حاشیه راه ها و بستر رودخانه ها بطور جدی بپرهیزند.

سعیدی گفت: شهروندان همچنین باید از کانال های آب و مناطق مستعد سیل و از ترددهای غیر ضروری در مناطق کوهستانی که امکان سیلاب وجود دارد خودداری کنند و به اطلاعیه ها و هشدارهای مسوولان و مدیران بحران توجه کنند.

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور امروز به خبرنگار ایرنا گفت: سیل اخیر استان آذربایجان شرقی تاکنون 18 کشته و 12 مصدوم داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید