شناسایی شبکه بزرگ ارسال هرزنامه در فیس بوک

کدخبر: ۱۶۵۳۶۶
مدیران شبکه اجتماعی فیس بوک از شناسایی و از کار انداختن یک شبکه بزرگ ارسال هرزنامه خبر داده‌اند که برای میلیاردها کاربر آن مشکل ایجاد کرده بود.
شناسایی شبکه بزرگ ارسال هرزنامه در فیس بوک

فیس بوک که مدتی است به علت فشار کاربران و برخی دولت های جهان به مقابله با انتشار اخبار جعلی پرداخته، حالا در تلاش برای مقابله با شبکه های ارسال هرزنامه است که از بنگلادش، عربستان سعودی، اندونزی و چند کشور دیگر اداره می شوند.

این شبکه ها برای بازاریابی، تبلیغات و ارسال پیام های دروغین و جعلی مورد استفاده قرار می گیرند و انبوهی از حساب های کاربری تقلبی و ماشینی به گسترش فعالیت های آنها کمک می کنند. مدیران فیس بوک می گویند فعالیت این شبکه ارسال هرزنامه را با موفقیت متوقف کرده اند و با شبکه های مشابه این چنینی نیز مقابله خواهند کرد.

فیس بوک اعلام نکرده چند حساب کاربری بدین منظور ایجاد شده یا مورد سواستفاده قرار گرفته اند. فیس بوک در سال 2014 اعلام کرده بود 67.7 میلیون تا 137.8 میلیون حساب کاربری در این شبکه اجتماعی جعلی یا تکراری هستند و برای فعالیت های خرابکارانه مورد استفاده قرار می گیرند.

شبکه اجتماعی توییتر هم با مشکل مشابهی دست به گریبان است. 15 درصد از 319 میلیون حساب کاربری در این شبکه اجتماعی بوت یا جعلی بوده و برای خرابکاری و ارسال هرزنامه مورد استفاده قرار می گیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید