سرمربی تاتنهام جایگزین انریکه دربارسا می شود؟

کدخبر: ۱۶۵۴۶۸
بارسلونا در این فصل رقابت ها نتایج ضعیف و نا امید کننده ایی گرفته است. همین موضوع باعث شده که سرمربی آنها اعلام کند در آخر فصل از این باشگاه خواهد رفت. حالا گمانه زنی ها برای جانشینی وی زیاد شده است
سرمربی تاتنهام جایگزین انریکه دربارسا می شود؟

یکی ازکسانی که رسانه ها احتمال حضورش دربارسلونا را تایید می کنند مائوریسیو پوچتینو سرمربی موفق تاتنهام انگلیس است.

اسکای اسپرتس ایتالیا در این زمینه با چندین کارشناس صحبت کرده که درزیرنظرات آن‎ها را می‌خوانیم.

دبیر سرویس ورزش روزنامه سان: در بازیکنان احساسی خاص به وجود آمده که فکر می‌کنند به هیچ وجه نباید اجازه دهند او سرافکنده شود. اما فکر می‌کنند در پایان فصل باعث ناامیدی او خواهند شد. باختن به نیوکاسل، آن هم به آن شکل که آن‌ها باختند، در آخرین روز فصل گذشته، دردناک بود، باعث شد مربی و بازیکنان با عصبانیت به استقابل تابستان بروند. حالا حسی دارند که بر اساسش فکر می‌کنند به هیچ وجه نباید دیگر این اتفاق بیفتد. همه گروه تاتنهام پشت مربی هستند و به مربی‌شان اعتماد دارند. فقط مشخص نیست او می‌ماند یا نه. او با سر الکس فرگوسن ناهار خورده، بعد هم به بارسلونا رفته و شاید بتوان این‌ها را نادیده گرفت، اما درباره باشگاه‌های دیگر اروپا با بعضی‌ها صحبت کرده است. چرا این کار را کرده؟ فقط برای سرگرمی؟

میگل دلینی/ دبیر تحریریه ایندیپندنت: این یک استراتژی بسیار هوشمندانه است. بزرگ‌ترین مشکل تاتنهام در طول 20 سال اخیر و مخصوصا دهه اخیر این بوده که بهترین بازیکنانش را نگه دارد. به لوکا مودریچ، گرت بیل و حتی قبل‌تر دیمیتار برباتوف نگاه کنید. حالا اما اوضاع برعکس است. این طور به نظر می‌رسد که دیگر خود بازیکنان می‌خواهند بمانند و آن‌ها هستند که نگران رفتن مربی‌شان هستند. این موضوع به وضوح دیده می‌شود چون همه قراردادهایشان را تمدید کردند. اما همانقدر که پوچتینو با بازیکنانش رابطه گرمی دارد، وقتی صحبت از تجارت باشد آدم جدی‌ای می‌شود. برای او خوب است که همیشه گزینه‌هایی داشته باشد، حالا هم از سوی بسیاری باشگاه‌های بزرگ ستوده شده است. همچنین از سوی افرادی بزرگ مانند فرگوسن.در حال حاضر او یکی از جذاب‌ترین باشگاه‌های فوتبال اروپا را ساخته است. تیمش خیلی بالغ و کامل به نظر می‌رسد، مخصوصا بعد از فصل گذشته، توجه کنید که این تیم بسیار هم جوان است.

سیمون مولاک/ دبیر تحریریه فوتبال ساندی میرر: تاتنهام چه این را دوست داشته باشد چه نه یک باشگاه فروشنده است. آن‌ها باید این تیم را حفظ کنند، این راهی است برای خوشحال نگه داشتن مربی.

کوستیس: اما اگر بارسلونا بیاید و بگوید «پوچتینو، ما تو را می‌خواهیم» آیا واقعا او پاسخ منفی می‌دهد؟ «نه ممنون، من در تاتنهام چیزی فوق‌العاده ساخته‌ام». فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد.

کوستیس: هرگز موافق این نبودم و این که او برای شام با بارتومئو، رئیس بارسلونا بیرون رفته است آن را برایم ثابت کرده است. فکر نمی‌کنم آن موضوع آنقدر که مردم درباره‌اش صحبت می‌کنند جدی باشد. اگر بارسلونا پیشنهادی بدهد، نه گفتن به این پیشنهاد واقعا سخت است.

دلینی: یک نکته است که باید بگویم، درست قبل از بازی مقابل منچسترسیتی در ماه اکتبر ما درباره تاریخ گواردیولا در بارسلونا صحبت می‌کردیم، ناخواسته حدود 5 دقیقه درباره پوچتینو و تاثیرگذاری‌اش در اسپانیول هم صحبت کردیم. او کسی بود که در شکل‌گیری یک هویت جدید برای اسپانیول نقش مهمی داشت. می‌گفتیم که چطور اسپانیول تیمی واقعا سخت‌کوش شده است. پس فکر می‌کنم موضوع کمی جدی‌تر از چیزی که تو می‌گویی باشد. به هر حال اگر او یا یکی از بازیکنان بزرگ از این تیم جدا شوند، کمی از جذابیت این تیم کاسته خواهد شد، اما اگر همه این افرادی که در حال حاضر در تیم هستند بمانند، مطمئنا باید منتظر اتفاق جدیدی باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید