یک بیماری "تنفسی" در کمین کودکان

کدخبر: ۱۶۵۶۱۳
یک متخصص ریه گفت: نیمی از موارد آسم تا سن 10 سالگی بروز می‌کند.

علی معینی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بیشترین موارد بروز آسم در سنین کودکی است، گفت: نیمی از موارد بیماری آسم تا پیش از سن 10 سالگی بروز پیدا می کند.

 

 وی با بیان اینکه این بیماری در فصول سرد سال شدت بیشتری دارد، اظهار کرد: احتمال بروز این بیماری در فصل بهار نیز وجود دارد.

معینی علائم آسم را تنگی نفس، سرفه و گرفتگی سینه عنوان کرد و افزود: افراد باید در صورت بروز علائم بیماری حتما به پزشک مراجعه کنند.

معینی با اشاره به اینکه علائم این بیماری خود به خود از بین نمی‌رود، اظهار کرد: اگر هم علائم بیماری از بین برود مدت زیادی طول می‌کشد و چنانچه دوره بیماری طولانی شده و فرد درمان نشود، ممکن است عوارض غیرقابل برگشتی مانند تنگی نفس مداوم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه درصد کشندگی آسم خیلی کم است، گفت: هر چند این امکان وجود دارد که در برخی موارد، حمله آسمی حتی با گرفتن درمان‌های مناسب موجب مرگ فرد شود.

معینی افزود: خوشبختانه با توجه به امکانات و تجهیزاتی که در استان وجود دارد، احتمال مرگ ناشی از آسم کم و زیر یک درصد است.

وی با اشاره به اینکه شیوع آسم در افرادی که در معرض دود سیگار هستند بیشتر است، گفت: دود سیگار بسیار محرک است و در خانواده‌هایی که افراد سیگاری دارند، احتمال بروز آسم بیشتر است.

وی گفت: به طور معمول علائم آسم در نیمی از افراد تا 10سالگی بروز می‌کند و نسبت مبتلایان مرد به زن نیز یکسان بوده و ارجحیت جنسیتی وجود ندارد.

معینی در پایان با بیان اینکه احتمال بروز آسم در کودکان بیشتر از بزرگسالان است، گفت: علی رغم این مسئله علائم بیماری در کودکان خفیفت‌تر و درمان آن راحت‌تر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید