وقتی مطهری به عنوان مظلوم مجلس معرفی شد

کدخبر: ۱۶۵۷۲۳
از دو نماینده اصولگرای تذکر دهنده در جلسه امروز مجلس، یکی از مظلومیت مطهری سخن گفت و دیگری دست به دامان عدالت این نائب رئیس مجلس شد. البته مطهری در این میان، شوخی را فراموش نکرد و به کواکبیان که عصبانی بود، گفت:شما خودتان را قاطی نکنید.

به گزارش خبرآنلاین، جهانبخش محبی نیا نماینده مردم تکاب و شاهین دژ در جلسه علنی امروز زمانی که تریبونش برای بیان تذکری باز شد، خطاب به علی مطهری که در غیاب لاریجانی،‌ ریاست مجلس را برعهده داشت، گفت: من شما را در این مجلس مظلوم میبینم چون از اول جلسه درخواست تذکر داریم که به جایی نرسید اما همین که آقای لاریجانی می‌روند؛ تذکرها به شما شیفت (منتقل) می‌شود! این موضوع جای حرف دارد و حالا بعدا مطرح می‌کنم.

او در ادامه صحبت‌هایش از هیئت رئیسه مجلس به دلیل آنکه برنامه هفتگی مجلس را رعایت نمی‌کنند،‌ انتقاد کرد و از مطهری خواست تا از هیئت رئیسه بخواهند که خودمختاری نکنند.

در ادامه تذکرها، حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم نیز به موضوع تأخیر در بیان تذکرها اشاره کرد و گفت: مجلس هر دقیقه‌اش 30 میلیون هزینه دارد، ما در دستور قبل تذکر داشتیم ولی نگذاشتند حرف بزنیم.

او برای بیان تذکر دست به دامان مطهری شد با یادآوردی عدالت این نائب رئیس مجلس، ادامه داد: من به عدالت شما به عنوان فرزند شهید و هم دانشگاهی معتقدم. نگاه کنید در انتخابات شوراها، همه در هیئت نظارت، از لیست امید هستند. در شهرستان‌ها حتی کسانی که ما در دوره قبل آنها را عزل کردیم،‌ این دوره تایید شده‎اند. شما را به خون پدر شهیدتان قسم می‌دهم که به کمک ما بیایید. در انتخابات شهرستان البرز و تهران شائبه وجود دارد. انتخابات برگزار می‌شود اما مردم شهرهای ما ناراحت هستند.‌ من عرض می‌کنم مگر آقایان از من نماینده‎تر هستند؟! خب من هم نماینده هستم. اکثریت لیست امید اصلاح طلب هستند؛ ما اصولگراها باید مظلوم واقع شویم؟

او که در میان صحبت‌هایش از علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران که در جایگاه رئیس هیات نظارت بر انتخابات شهر و روستا استان تهران نیز قرار دارد و همچنین از کواکبیان نام برد و از چهره‌های لیست امید انتقاد کرد.

مطهری پس از تمام شدن صحبت‌های نوروزی، پاسخ داد: تذکر شما در دستور نبود،. الحمدالله صدای مظلومیت شما را همه شنیدند. انشالله نمایندگان تهران پیگیری می‌کنند. اقای نوروزی نامه‎ای در این مورد نوشتند و این نامه در حال پیگری است.

از آنجا که نوروزی از رحیمی در تذکرش نام برده بود، مطهری به رحیمی فرصت داد تا به اظهارات او پاسخ دهد.

مطهری همچنین در برابر خواسته کواکبیان برای پاسخگویی به صحبت‌های نوروزی، تلاش کرد که با شوخی و خنده، بحث را تمام کند. او به کواکبیان گفت: از شما به عنوان نامزد ریاست جمهوری نام برده شد، شما سطحتان بالاتر از این حرف‎هاست! شما خودتان را قاطی نکنید.

در ادامه این تذکر با چاشنی انتخابات شورای شهر، رحیمی براساس آیین نامه داخلی مجلس اجازه دفاع از خودش را پیدا کرد و گفت: آقای نوروزی در کمال بی انصافی بحث را به اصلاح طلب و اصولگرا کشاندند. اصولا شأن نظارت یک شأن حقوقی است. برای شهر رباط کریم دو نفر نماینده از 5 نفری که آقای نوروزی معرفی کردند، انتخاب کردیم و متاسفانه با جوسازی باعث شدند که آن دو نفر استعفا دهند!

او در ادامه پاسخ‌های تند و تیزش به حسن نوروزی، گفت: اینکه آقای نوروزی میگوید هیئت نظارت اصلاح طلبی و اصولگرایی است،‌ کذب مطلق است. ما حق خودمان را برای هر کسی که علیه هیئت نظارت تشویش اذهان عمومی می کند، محفوظ نگه داشته‌ایم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید