جزییات طرح تغییر ساختار در ارتش چین

کدخبر: ۱۶۵۷۴۱
رئیس‌جمهور چین از طرح تغییر ساختار ارتش کشورش به منظور تبدیل آن به یک نیروی کوچکتر با قابلیت‌های عملیاتی مشترک بهبود یافته خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اصلاحات انجام شده در ارتش چین با محوریت یک ساختار جدید و فشرده متشکل از 84 واحد نظامی انجام شده و در راستای تلاش‌های سال‌های اخیر شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین با هدف مدرنیزه کردن ارتش کشورش با تاکید بر قابلیت‌های جدید در حوزه‌هایی مثل جنگ سایبری، الکترونیک و اطلاعاتی انجام می‌شود.

شی جینپینگ به عنوان رئیس کمیسیون نظامی مرکزی کشورش همچنین فرمانده کل نیروهای مسلح چین محسوب می‌شود.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی شینهوای چین، شی جینپینگ در اظهاراتی خطاب به فرماندهان این واحدهای جدید در مقر ارتش آزادی خلق در شهر پکن گفته است: این طرح تاثیری عمیق و چشمگیر در ایجاد یک ارتش در کلاس جهانی دارد.

براساس گزارش رسانه‌های چین 84 واحد جدید در ارتش این کشور در سطح لشکرهای ترکیبی بوده و معنای آن این است که فرماندهان آنها در سطح ژنرال و دریادار هستند.

روزنامه رسمی چاینا دیلی امروز (چهارشنبه) گزارش داد که نیروهای این واحدها از طریق سازماندهی مجدد نیروهای موجود تامین خواهد شد زیرا ارتش چین همچنان طرحش برای کاهش 300 هزار سرباز خود را که در اواخر سال 2015 از سوی شی جینپینگ اعلام شد، به پیش می‌برد.

از جمله اصلاحاتی که رئیس‌جمهور چین قصد انجامش در ارتش را دارد ایجاد یک ساختار فرماندهی عملیاتی مشترک تا سال 2020 و تجهیز دوباره مناطق نظامی موجود و همچنین موثرتر کردن تعداد نیروها به ویژه در نقش‌های غیر رزمی است.

در عین حال براساس این طرح در طی سال گذشته میلادی 7 منطقه نظامی قبلی در چین تبدیل به 5 منطقه شده و 4 اداره نظامی فعلی شامل اداره کارکنان، ‌اداره سیاسی، اداره لجستیک و اداره تسلیحات تبدیل به 15 آژانس نظامی شدند.

این 84 واحد جدید نیز زیرمجموعه این 15 آژانس خواهد بود.

رسانه‌های چینی گمانه زنی کردند که قرار است دومین ناو هواپیمابر این کشور که اولین ناو هواپیمابر ساخته شده داخل این کشور است روز یکشنبه آینده کار خود را آغاز کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید