افزایش تعداد موشک‌های با تکنولوژی بالای کره‌شمالی

کدخبر: ۱۶۵۹۵۰
براساس گزارش‌های تحلیلی جدید مشخص شده که قابلیت‌های اتمی کره شمالی در حال افزایش است و تعداد موشک‌های بالستیک این کشور از رژه نظامی اخیر مشخص است.
به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه اکسپرس، محققان می‌دانند که برد موشک‌های جدید کره شمالی بین 100 تا 2000 کیلومتر است که در پنج سال گذشته تولید شده‌اند و هفت مورد آنها در سال جاری میلادی در روز رژه 15 آوریل سال جاری میلادی به نمایش گذاشته شدند.


تعداد موشک‌های بالستیکی که در رژه های نظامی در پیونگ یانگ به نمایش گذاشته شده افزایش یافته درحالیکه نمایش تسلیحات متعارف نظیر تانک ها و توپخانه ها از زمان روی کار آمدن کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در سال 2012 کاهش داشته است. همچنین نخستین بار در سال جاری میلادی موشک بالستیک قاره پیمای "پوکوسونگ – 2" در رژه نظامی این کشور به نمایش گذاشته شد.

تحلیلگران دفاعی می گویند ممکن است کره شمالی در آخرین آزمایش خود، نسخه پیشرفته‌ای از موشک بالستیک میان برد موسودان را آزمایش کرده باشد.

ملیسا هانهام، محقق ارشد در موسسه مطالعات بین الملل میدلبری در آمریکا گفت: کره شمالی عادت دارد تا پیش از آزمایش یا پرتاب موشک‌هایش، آنها را به نمایش بگذارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید