کرم روده چیست و چه علائمی دارد؟

کدخبر: ۱۶۵۹۶۳
کرم‌های روده در واقع انگل‌هایی هستند که برای مبارزه با آن‌ها در بدن باید از این نوع مواد غذایی استفاده کرد.

پرشین وی؛ کرم روده , عفونت‌های کرمی یکی از رایج‌ترین عفونت‌ها در سراسر جهان است و می‌تواند فقیر‌ترین و محروم‌ترین مناطق را هم تحت تاثیر قرار دهد و در تخم مرغ و مدفوع آغشته به خاک آلوده در مناطقی که بهداشت ضعیف است، وجود داشته باشد. عفونت‌های ناشی از کرم روده باعث بروز عواملی مثل اسهال، شکم درد، تب، خستگی، درد، ضعف عمومی و کم خونی شود.

برآورد‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۸۸۰ میلیون کودک نیازمند درمان برای از بین بردن این نوع از انگل هستند.

این انگل‌ها در روده، معده و دیگر گوشه‌های بدن شما زندگی می‌کنند و هر روز که می‌گذرد به تعدادشان افزوده می‌شود. با این وجود آن‌ها راه‌شان را پیدا کرده و بدن شما را با عوارض و اختلالات عجیبی روبه‌رو می‌کنند که برای درمان‌شان باید ماه‌ها و حتی سال‌ها وقت و پول صرف کنید.

کرم روده عوارض و علائم باید در نظر داشت که هر چه تعداد این کرم‌ها در روده‌ی فرد بیشتر باشد، شدت بیماری در وی افزایش می‌یابد.

همچنین وجود کرم‌های روده در بدن باعث بروز تاثیرات منفی در وضعیت تغذیه فرد می‌شود که می‌توان به از دست دادن اشتها، اسهال، اسهال خونی و کاهش جذب عناصر کم مصرف اشاره کرد.

در مواقع شدید‌تر که رکم‌ها روده باعث انسداد این بخش می‌شود فرد حتما باید به پزشک مراجعه کند تا با عمل جراحی از خطرات و عوارض بعدی آن جلوگیری کند.

با این سلاح به جنگ انگل‌های روده بروید برای آنکه بتوان علائم ناشی از انگل‌ها را در بدن از بین ببریم تا ریشه‌ی این بیماری در بدن وجود نداشته باشد، باید از مواد غذایی همچون هویج، نارگیل خام، رب گوجه فرنگی سیر سرکه و زرد چوبه استفاده کرد تا هم عفونت‌های ناشی از این انگل‌ها از بین ببرند و هم به عنوان دارویی برای حذف انگل‌ها به کار بروند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید