باب شدن طرح موزاییکی برای کری های جلف +گزارش تصویری

کدخبر: ۱۶۶۳۰۷
این روزها در استادیوم ازادی طرح های موزاییکی هواداران یکی پس از دیگری طراحی و رونمایی می شود. اما برخی از این طرح ها به نوعی به کری خوانی برای رقیب تبدیل شده است.

برای نخستین بار به پاس احترام به هادی نوروزی بود که ورزشگاهی در ایران، طرح موزاییکی به خود دید. استارت کار، هدفمند بود. اتفاقی زیبا که جلوه خاصی به ورزشگاه داده بود. اساسا در سراسر ورزشگاه‌های دنیا هم چنین چیزی روی می‌دهد. یعنی به بهانه‌های مختلف، از طرح موزاییکی استفاده می‌شود. هواداران دورتموند برای شوخی با سرمربی محبوب‌شان، طرحی از یورگن کلوب را روی سکوها نقش می‌بندند. یوونتوس برای خاص شدن سکوها، طرحی از عشق و علاقه به لوگوی باشگاهش را توسط تماشاگران حک می‌کند. گالاتاسرایی‌ها برای ترسناک شدن ورزشگاه از چهره‌های ویژه باشگاه‌شان استفاده می‌کنند. 

ولی این اتفاق کم کم در ایران تبدیل به لوس‌بازی و کری‌خوانی‌های چیپ شد. از وقتی که ایده طرح موزاییکی به دست لیدرها و کانون مشوقین باشگاه افتاد، سطح کار هم تا همان اندازه افت کرد. دیگر خبری از طرح‌های خاص نبود و طرح‌ها وارد کری‌خوانی‌های طرفین شد.

 استفاده می‌کنند. 

 

در روز قهرمانی پرسپولیس که سوژه برای طرح موزاییکی فراوان بود، آن‌ها ترجیح دادند که با عددهای شش و چهار کری بخوانند. نه تصویری از برانکو در طرح‌ها دیده می‌شد نه فلش‌بکی به کاپیتان فقید. با کری‌خوانی توسط عددها، یک نمای زشت به قهرمانی پرسپولیس دادند. حالا همین اتفاق امشب برای استقلال می‌افتد. استقلال هم در دیدار آسیایی امروز، قرار است که با عددهای 3 و 4 برای حریف کری بخواند. چرا سه گل زدن در دربی باید قاطی طرح موزاییکی شود؟ در حد همان کری‌خوانی‌های تلگرامی عددهای سه و چهار و شش را نصیب هم کنید و عکس پروفایل‌تان را تغییر دهید. طرح موزاییکی ایده‌هایی بزرگ‌تر از این لوس‌بازی‌ها می‌خواهد. طرح‌های موزاییکی که توسط تماشاگران تیم‌های یوونتوس و لژیا ورشو و دورتموند و هرتابرلین و... اجرا می‌شود را مرور می‌کنیم تا به سطحی شدن طرح‌های موزاییکی داخلی پی ببریم. آیا بهتر نیست که طراحی و ایده این کارها از لیدرهای باشگاه‌ها صلب  شود و از طرف باشگاه، ایده‌های بهتری اجرایی شود؟

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید