نوعروس نهاوندی قربانی داعش‌های سال ۶۰

کدخبر: ۱۶۶۳۳۱
منیره سیف تنها نوعروس شهیده ترور سال ۱۳۶۰ منافقین کور دل بود که ۳۶ سال پیش در حالی که چند روز بیشتر به جشن ازدواج و عروسیش نمانده بود، به طرز وحشتناکی از طرف منافقین با نارنجک ترورشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حاج ابراهیم سیف پدر نوعروس شهیده منیره سیف با گذشت 36از جنایت داعش های زمان یعنی منافقین پرده برداشت و نحوه شهادت دخترش را این اینگونه بیان کرد و گفت: مظلومیت دختر نو عروس من در حالی بود که من و تنها فرزند پسرم با هم در جبهه بودیم و با دشمن بعثی مشغول درگیری ولی داعش های زمان با نارنجک به خانواده من حمله کردند و همه اعضای خانواده ام را که شامل همسر  و چند دخترم در خانه بودند را به شهادت رساندند و مجروح کردند.

نحوه شهادت منیره سیف

سیف اظهار داشت: نحوه شهادت دخترم اینگونه بود،که منیره دختر نو عروسم که فقط 17 سال سن داشت، عاشق ولایت، انقلاب اسلامی بود و برای پیروزی انقلاب و ورود حضرت امام به ایران قبل از انقلاب روزه و خیرات نذر کرده بود و با پیروزی انقلاب جذب کارهای فرهنگی، تربیتی و قرآنی در بسیج شد که روشنگری وی به جوانان آن دوران خشم داعش های زمان را به همراه داشت به طوری که با ارسال نامه های تهدید آمیز در نهایت شهید کردند.

پدر سیف افزود: منیره در آن دوران حلقه‌ای از دختران انقلابی را به دور خود جمع کرده بود و به صورت فعال در کارهای بسیج شرکت می کرد،که منافقین کوردل او را با چند نامه تهدید به ترور کردند، و در نامه تهدید آمیز به او نوشته بودند، دست از امام و انقلاب بردار وگرنه تو را ترور می‌کنیم که او توجه‌ای به نامه‌های تهدید آمیز آنها نکرد و در آخر نیز به خاطر عقیده‌اش و حمایت از امام و انقلاب توسط آنها با نارنجک ترور شد.

این رزمنده در ادامه گفت: در آن سال ها که اوج حملات ناجوانمردانه صدام و حامیان غربی و شرقیش در جبهه ها بود من و تنها پسرم در منطقه عملیاتی غرب کشور بودیم که این اتفاق ناگوار برای خانواده من رخ داد و تا زمانی که از جبهه به مرخصی آمدیم در جریان شهادت دخترم و مجروح شدن سایر اعضای خانواده نبودم  و در آن هنگام صحنه ای دلخراش را دیدم.

سیف افزود: ماجرا از این قرار بود که دختر نوعروسم منیره با نهاد های انقلابی همکاری فرهنگی داشت چون در آن سالها شرایط به گونه ای بود که هر کس در قبال انقلاب احساس وظیفه می کرد،توسط منافقین  یا همان داعش های زمان شناسایی می شد و در نهایت ترور می شد.

چند نامه تهدید ترور به منیره سیف

پدر شهید شاخص سال استان بیان کرد: توسط یکی از نیروهای منافقین و طی چندین نامه تهدید آمیز اورابه دست کشیدن از فعالیت های انقلابی و همکاری نکردن با بسیج به ترور تهدیدکرده بودند ولی او همچنان به وظیفه اسلامی و انقلابی خود عمل می کرد.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: تا اینکه در یکی از شبهای شهریور سال  1360وقتی مطمئن شدند مردی در خانه نیست در حالی که سفره شام پهن بود درب حیاط را می زنند و به محض اینکه منیره به جلوی در ب منزل می رود نارنجک را داخل خانه پرت می‌کنند که او با ایثار خود را روی نارنجک می اندازد و از کشته شدن سایر اعضای خانواده که شامل خواهران و مادرش بود جلوگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: این در حالی بود که من و تنها پسرم در جبهه غرب کشور بودیم و از هیچ چیز خبر نداشتیم وقتی برای مرخصی آمدیم با مشاهده پرچم سیاه بر سردر خانه متوجه اتفاق نا گواری برای خانواده شدیم پس از پرسش از همسایه ها آنها شرح ماجرا را برای ما گفتند وقتی وارد حیاط منزل شدیم با درب و پنجره های شکسته روبرو شدیم و فهمیدیم مادر و بچه ها نیز مجروح شده اند و در بیمارستان بستری هستند.

مادر منیره سیف نیز می گوید: یک شب قبل از این حادثه منافقین نامه تهدید آمیز خود را برای چندمین بار به داخل حیاط ما انداخته بودند ودخترم به خاطر اینکه ما نترسیم گفت : نامه بی ارزشی است نگران نباشید البته او بارها ما را دلداری میداد وبا نوشتن وصیت نامه اش ما را برای شهدت خود آماده کرده بود.

منیره روی نارنجک افتاد و مانع از کشته شدن ما شد

وی بیان کرد: در آن شب من و دو دخترم به همراه منیره همگی دور سفره بودیم که زنگ منزل زده شد و منیره زودتر از بقیه بچه ها بلند شد و جلوی در رفت که فرد منافق به محض مشاهده او از کنار پنجره حیاط نارنجک را پرتاب می کند ومنیره به خاطر اینکه سایراعضای خانواده شهید نشوند روی نارنجک خوابید وبه من گفت: مادر بچه ها را دور کن نارنجک است و بلا فاصله منفجر شد و از ترکش آن بقیه بچه ها و من زخمی شدیم.

خواهر نوعروسم مظلومانه شهید شد خواهر منیره سیف نیز می‌افزاید: این ترور در حالی رخ داد که خواهرم در چند روز آینده قرار بود به خانه شوهرش که عقد کرده او بود برود ولی این ترور ناجوانمردانه او را ناکام از دنیا برد واین برگی دیگر از جنایات منافقین بود.

وی گفت: بعد از مدتی توسط سربازان گمنام امام زمان وسپاه پاسداران یک تیم از منافقین تروریست در همدان به دام افتادند که قاتل منیره خواهرم نیز در داخل آنها بود که پدرم را به عنوان اولیا دم در دادگاه خواستند وقاتل در مورد آن شب ترور توضیحاتی را به قاضی پرونده داده بود وپدرم به خاطر رضای خدا وجوان بودن آن تروریست و به خاطر برگشت به دامان انقلاب او را بخشید ولی دادستان گفت این نامرد چندین جوان را ترور کرده و باید به سزای اعمال ننگینش برسد.

جانباز انقلاب اسلامی بیان کرد: ببینید این منافقین با خانواده ما و امسال ما چه کرده اند ولی آمریکای جنایت کار وانگلیس و اسراییل که بزرگترین دولتهای تروریستی هستند برای کشته شدن چندین جنایت کار در اردوگاه اشرف کار را به حقوق بشر وسازمان ملل می کشند و با انتشار بیانیه محکوم می‌کنند ولی یکبار حاضر نشدند به خاطر بیش از 12000 شهید ترور از ملت ایران عذر خواهی کنند.

 

برادر منیره سیف که خود نیز از رزمندگان دفاع مقدس است وچندین سال در جبهه ها حضور داشته است، در مورد این حادثه دردناک می گوید: منیره می تواند الگوی خوبی برای دختران امروز جامعه ما باشد.

منیره نماد مظلومیت

وی گفت: منیره خواهرم فقط شهید شاخص استان نیست بلکه نماد مظلومیت به نمایندگی از هزاران زن و دختر شهید در جهان اسلام است که به دست منافقین و تروریست های آمریکایی و صهیونیستی به شهادت رسیدند.

سیف اظهار کرد: دختران امروز کشور ما باید حضرت زهرا(س) و شهیدانی مانند منیره را با عنوان الگوی خود انتخاب کنند نه شبکه های ماهواره ای و ضد انقلاب که بیشترین دشمنی با ملت ایران را اربابان آنها انجام داده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید