استقلالی‌‌ها عامل اعتصاب ســرخ‌پوشــان شدند؟!

کدخبر: ۱۶۶۴۷۲
تمرین صبح دیروز پرسپولیس برگزار نشد و بازیکنان این تیم در رختکن ماندند تا تکلیف اوضاع مالی‌شان مشخص شود، اما با این‌حال سید‌جلال حسینی و سروش رفیعی در زمین تمرین حاضر شدند.‌
استقلالی‌‌ها عامل اعتصاب ســرخ‌پوشــان شدند؟!

به گزارش روزنامه خراسان ورزشی ، حضور کاپیتان پرسپولیس به همراه رفیعی در زمین تمرین به نوعی نشان‌هنده این بود که آن‌ها قصد اعتصاب نداشتند و گویا سردسته اعتصابیون نفرات دیگری در این تیم بودند، نفراتی که سید‌جلال این‌روزها از آن‌ها به‌ خاطر اتفاقاتی که در یکی از برنامه‌های تلویزیونی رخ داد، دلخور است. اعتصاب بازیکنان پرسپولیس برای عدم دریافت مطالبات‌شان در‌حالی صورت گرفته‌ که روز سه‌شنبه ‌بازیکنان استقلال بخشی از رقم قراردادشان را دریافت کردند و شاید این موضوع روی بازیکنان پرسپولیس تاثیر گذاشته بوده‌.

این‌که پول گرفتن بازیکنان استقلال‌ یکی از دلایل اصلی اعتصاب سرخ‌ها بیان می‌شود از این جهت است که در جریان حضور پرسپولیس در عمان برای بازی با الهلال صحبت و خبری از اعتصاب نبوده و حتی کوچکترین نارضایتی هم گزارش نشده، آن هم در‌حالی که باشگاه حتی پاداش قهرمانی لیگ برتر را هم نداده بود. ‌در‌واقع پرسپولیسی‌ها تا قبل از بازی استقلال و الاهلی در هفته پنجم لیگ قهرمانان با وجود بدقولی باشگاه در پرداخت پاداش و مطالباتشان اعتراضی نداشتند و وقتی فهمیدند استقلالی‌ها پول قابل توجهی گرفته‌اند و حدود‌80 درصد مطالباتشان تسویه شده دست به اعتصاب زدند.‌‌

از آن‌جایی که اسپانسر هر 2 باشگاه پرطرفدار پایتخت یکی است، طبیعی است که پرسپولیسی‌ها نسبت به پرداختی‌های استقلالی‌ها حساس شوند و توقع دریافت پول داشته باشند، مگر آن‌که منبع تامین‌کننده پرداختی قابل توجه آبی‌ها اسپانسر مشترک سرخابی نبوده باشد!

البته شاید با توجه به قهرمانی زودهنگام پرسپولیس این اعتصاب چندان برای مسئولان باشگاه نگران‌کننده نباشد اما نباید فراموش کرد که سرخ‌پوشان یک بازی حساس در هفته پایانی لیگ قهرمانان آسیا با الوحده امارات پیش‌رو دارند که در صعود یا عدم صعودشان بسیار تاثیرگذار است.

‌از این‌رو مسئولان باشگاه باید به فکر دغدغه بازیکنان هم باشند و قبل از این بازی حساس آن‌ها را شارژ روحی و مالی کنند، موضوعی که وزیر ورزش هم به آن اشاره و تاکید کرده است. به گزارش هوادار، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه دهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی در پاسخ به سوال‌ تسنیم، درباره تمرین نکردن بازیکنان پرسپولیس گفت: «این موضوع در حال تبدیل شدن به یک عادت بد است، به‌هر حال باید بررسی‌های لازم صورت بگیرد.»

قطعا منظور وزیر از بررسی‌های لازم علت اعتصاب و برطرف کردن آن و جلوگیری از بروز دوباره‌اش است.‌ البته شایعه دیگری هم درباره اعتصاب پرسپولیسی‌ها مطرح شده و گفته می‌شود مسئولان باشگاه پرسپولیس در چند وقت اخیر پرداخت نکردن بقیه مطالبات بازیکنان را به نبودن پول در باشگاه مربوط دانسته‌اند اما‌ بازیکنان شنیده‌اند که باشگاه پولی را در اختیار دارد که می‌خواهد آن را صرف پیش پرداخت بازیکنان جدید این تیم برای فصل آینده کند.

همین مسئله باعث نگرانی شدید آن‌ها شد و در‌نهایت پرسپولیسی‌ها تمرین را تحریم کردند.‌ طی روزهای‌ گذشته بحث پیوستن بازیکنانی نظیر گادوین منشا، شجاع خلیل‌زاده و سعید آقایی به پرسپولیس بیش از هر زمان دیگر مطرح بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک