هشدار کره‌شمالی به اسرائیل!

کدخبر: ۱۶۶۷۴۸
کره شمالی در بیانیه‌ای هشدار آمیز اسرائیل را تهدید کرد. این تهدید بعد از اظهارات آویگدور لیبرمن منتشر شده است که انتقاد تندی از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی کرده بود.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل اخیرا سیاست رهبر کره شمالی را  در جهت ضربه زدن به امنیت کل منطقه و ثبات جهانی خوانده و گفته بود، او رهبر تندروی جامعه‌ای بنیادگراست.

وزارت خارجه کره‌شمالی در بیانیه‌ای در واکنش به این اظهارات تصریح کرد: ما اظهارات اسرائیلی را چالشی برای پیونگ یانگ می‌دانیم و پیام ما این است که به هر کس که عزت رهبری ما را خدشه دار کند رحم نخواهیم کرد.

این وزارتخانه افزود: اسرائیل باید قبل از اینکه بخواهد کلمه‌ای درباره کیم جونگ اون بزند دو بار فکر کند و الا مجازات ما سخت خواهد بود و ما به احدی رحم نخواهیم کرد.

کره شمالی همچنین در این بیانیه انتقادی شدید از رژیم صهیونیستی به علت در اختیار داشتن سلاح‌های هسته‌ای و اشغال اراضی فلسطینی کرد و افزود، اسرائیل تنها دولتی در خاورمیانه است که به طور غیرقانونی و زیر نظر آمریکا سلاح هسته‌ای دارد، آن وقت از برنامه هسته‌ای کره شمالی انتقاد می‌کند.

وزارت خارجه کره شمالی موضع این رژیم را "حیله‌ای بد" خواند که می‌خواهد افکار جهانی را از جنایت‌هایش و خسارت‌هایی که به صلح در خاورمیانه می‌زند، بازدارد.

این در حالی است که رسانه‌های کره‌شمالی اعلام کردند، وزیران کابینه اسرائیل لیبرمن را مسئول به خطر انداختن امنیت اسرائیل دانسته‌اند.

به گزارش این رسانه‌ها، وزیران اسرائیلی از لیبرمن به خاطر حرف‌هایش علیه رهبر کره شمالی انتقاد کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید