درخواست پاپ درباره کره‌شمالی

کدخبر: ۱۶۶۷۹۲
در حالی که رهبر کاتولیک‌های جهان تاکید دارد گسترش جنگ "بخش خوبی بشریت" را از بین می‌برد، خواستار میانجیگری بین المللی برای بحران کره شمالی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، پاپ فرانسیس،‌ رهبر کاتولیک‌های جهان گفت، یک کشور سوم باید واسطه حل اختلاف کره‌شمالی و ایالات متحده آمریکا شود. به گفته او، "تنش‌ها بسیار بالا گرفته و خطر جنگ ایجاد شده که می‌تواند بخش خوبی بشریت را از بین ببرد."

 

پاپ همچنین در مسیر بازگشت از قاهره به خبرنگاران گفت، آماده است ماه آتی با ترامپ در اروپا دیدار کند. با این حال تاکید کرد که تاکنون درخواستی صورت نگرفته است.

پاپ در پاسخ به سوالی درباره آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی و تحرکات نظامی و دیپلماتیک آمریکا، گفت: سازمان ملل باید قدرت رهبری خودش را مجددا نشان دهد چرا که این تنش‌ها بسیار بالا گرفته است. من از تمام رهبران جهان هم می‌خواهم تا برای یافتن راه‌حل مشکلات از طریق دیپلماسی تلاش کنند.

جمعه گذشته کره‌شمالی اندکی پس از سخنان رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا یک موشک بالستیک به صورت آزمایشی شلیک کرد. تیلرسون هشدار داده بود ناکامی در محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ به "تبعات فاجعه‌باری" ختم می‌شود.

در همین حال رهبر کاتولیک‌های جهان به خبرنگاران گفت: تسهیل‌کنندگان بسیاری در جهان وجود دارد و برخی از میانجیگران خودشان پیشنهاد دادند مثل نروژ. نروژ همواره آماده کمک است. این تنها یک کشور است اما کشورهای دیگری هم هستند. مسیر باید، مسیر مذاکره باشد؛ یک راه‌حل دیپلماتیک. ‌ابهامات درباره موشک‌ها در کره‌شمالی بیش از یک سال است که وجود دارد اما اکنون به نظر می‌رسد اوضاع بسیار تنش‌آلود شده باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید