۲۰۰ متخصص طب کار داریم

کدخبر: ۱۶۶۷۹۵
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از فعالیت بیش از ۱۰۰۰ پزشک عمومی دارای مجوز طب کار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر خسرو صادق نیت در مراسم روز جهانی ایمنی و سلامت کار، گفت: جامعه برای داشتن نیروی کار سالم و حفظ سلامت او، هزینه فراوانی را پرداخت می کند؛ در نتیجه هر اقدامی در این زمینه باید مورد پشتیبانی قرار بگیرد.

وی افزود: در عمل، توجه به پیشگیری چندان مورد توجه قرار نمی گیرد؛ زیرا اثربخشی اقدامات در درمان به سرعت اتفاق می افتد، اما نتیجه اقدامات در پیشگیری، طی سال ها بعد مشخص می شود.

صادق نیت ادامه داد: خوشبختانه در دولت یازدهم، بحث سلامت از جمله درمان و پیشگیری بسیار مورد توجه قرار گرفت.

وی با عنوان این مطلب که در وزارت بهداشت کمبود نیرو طی این دوره جبران شد و توانستیم از دانش آموختگان حوزه به خوبی بهره ببریم، افزود: امسال هم برنامه ای را که از سال ٩٥ آغاز کردیم ادامه می دهیم که طی آن بتوانیم از اطلاعات شغلی استفاده و بهره برداری کنیم.

صادق نیت گفت: ما بیش از ٢ هزار کارشناس و مهندس بهداشت حرفه ای در محیط های دولتی داریم و همچنین بیش از ٢٠٠ متخصص طب کار داریم که در خاورمیانه بی نظیر است.

وی افزود: این توان علمی و نیروی انسانی یکی از مهمترین داشته های ما محسوب می شود. همچنین بیش از ١٠٠٠ پزشک عمومی مجوز طب کار دارند که در زمینه ایمنی و سلامت کار فعالیت می کنند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: امیدواریم با این توان بالا، زمینه و بستر مناسب را فراهم کنیم تا انسان سالم زمینه توسعه پایدار جامعه داشته باشیم و افراد به خاطر مخاطرات شغلی، دچار مشکل نشوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید