ترامپ:در ۱۰۰ روز اول موفق عمل کردیم!

کدخبر: ۱۶۶۸۲۷
ترامپ که به مناسبت صد روزگی دولتش در یک گردهمایی در پنسیلوانیا حضور یافته بود، بار دیگر رسانه‌های آمریکایی را هدف انتقادات بی‌امان خود قرار داد. همزمان، خبرنگاران مستقر در کاخ سفید در یک نشست خواستار دفاع از متمم اول قانون اساسی آمریکا شدند.

به گزارش ایسنا،دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شنبه به مناسبت ۱۰۰ روزه شدن دولتش در جمع حامیانش در پنسیلوانیا سخنرانی کرد و به ضیافت شام با خبرنگاران کاخ سفید نرفت.

ترامپ اولین رئیس‌جمهوری آمریکا از زمان رونالد ریگان در ۱۹۸۱ است که در این مراسم شرکت نکرده است. ریگان در آن زمان دوره درمان پس از ترور نافرجام را طی می‌کرد.    

ترامپ گفت: اکنون یک گردهمایی بزرگ در واشنگتن برگزار شده است. جمع بزرگی از بازیگران هالیوودی و رسانه‌ها اکنون در سالن رقصی در واشنگتن حضور دارند و یکدیگر را دلداری می‌دهند. نمی‌توانم خوشحالی خودم را پنهان کنم که ۱۰۰ مایل از آنجا دورم و کنار کسانی هستم که بسیار بهتر و زیادتر از آنها هستند!

ترامپ پیشتر رسانه‌ها را "جعلی"، "دروغگو" و "دشمنان مردم آمریکا" توصیف کرده بود.

ضیافت شام امسال در واشنگتن که معمولا مراسم پر زرق و برقی است، بار دیگر روی آزادی رسانه‌ها و دفاع از متمم اول قانون اساسی آمریکا متمرکز بود.  متمم اول قانون اساسی ایالات متحده آمریکا وضع هرگونه قانون درخصوص تثبیت یک دین به عنوان دین رسمی را ممنوع و نبود هیچ گونه ممنوعیت بر پیروی آزادنه از دین را تضمین می‌کند. این متمم همچنین تحدید آزادی بیان، نقض آزادی مطبوعات، مداخله در حق تجمع صلح آمیز یا منع حق شکایت به منظور جبران خسارت‌ها از سوی دولت را رد می‌کند. این متمم در ۱۵ دسامبر ۱۷۹۱ به عنوان یکی از ده متمم تشکیل دهنده منشور حقوق ایالات متحده آمریکا گنجانده شد.

در مراسم واشنگتن، باب وودوارد و کارل برنشتاین که از روزنامه‌نگاران معروف افشای رسوایی واترگیت بودند، ‌سخنرانی مشترکی داشتند و بر اهمیت روزنامه‌نگاری برای دموکراسی تاکید کردند.‌

وودوارد گفت: ما هم مثل سیاستمداران و روسای جمهور،‌ گاها مرتکب اشتباه می‌شویم و خطا می‌کنیم. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد خودمان مسوولیم. اما امروزه تلاش برای دریافت بهترین نسخه از حقیقت عمدتا به نیت خوب بستگی دارد. آقای رئیس‌جمهور، رسانه‌ها مخابره کننده "اخبار جعلی" نیستند.

برنشتاین هم گفت: زمانی که دروغگویی با پنهان‌کاری همراه شود،‌ معمولا نقشه راه خوبی مقابل ما قرار می‌گیرد که ما آن را پیگیری می‌کنیم.

در این مراسم یکی از کمدین‌ها هم حضور داشت و به شوخی گفت: باید درباره فیلی صحبت کنیم که در اتاق نیست. رهبر کشورمان اینجا نیست و دلیل آن این است که در مسکو زندگی می‌کند! پرواز خیلی طولانی‌ است. آدم دیگر هم فکر کنم در پنسیلوانیاست چون تحمل شنیدن جوک را ندارد.   

در مقابل ترامپ هم خطاب به هوادارانش مدعی شد که ۱۰۰ روز اول دولتش یک موفقیت بوده است. این در حالی است که محبوبیت او در نظرسنجی‌ها به شدت کاهش نشان می‌دهد. او مدعی شد: ما به تعهداتمان یکی پس از دیگری متعهد هستیم و مردم بابت آن خوشحال هستند.

او همچنین سایر روسای جمهور آمریکا را متهم کرد که به خروج مشاغل از این کشور کمک کردند. او همچنین بار دیگر قول داد تا "اوباماکر" را جایگزین کرده و مهاجرت را محدود کند. او گفت: باندها به کشور ما سرازیر می‌شوند و ما حتی نمی‌توانیم امنیت مردم خودمان را تامین کنیم. اگر شما غیر قانونی وارد ایالات متحده شوید، دستگیر، بازداشت، اخراج یا زندانی می‌شوید.

رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی ۵۸ دقیقه‌ای خود، بسته‌ای از دستاوردهای و وعده‌هایش را بیان کرد که از جمله شامل، منکر شدن توافق تغییرات آب و هوایی می‌شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید