هشدار ژاپن درپی وقوع سردرگمی پسا بریگزیت

کدخبر: ۱۶۶۸۳۳
شینزو آبه از نخست‌وزیر انگلیس خواست تا از گذار نرم کسب و کار حین خروج این کشور از اتحادیه اروپا اطمینان حاصل و از وقوع تغییرات ناگهانی در قوانین مربوط به شرکت‌ها اجتناب کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن یک روز پس از دیدار با ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس به وضوح نگرانی‌هایش را درباره بریگزیت بیان کرد و در عین حال بر تعهد بلند مدت کشورش به انگلیس تاکید کرد.

آبه در پی دیدار با ترزا می تاکید کرد که پس از بریگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) ژاپن همچنان به اعتماد به اقتصاد انگلیس ادامه خواهد داد. شرکت‌های ژاپنی از جمله "نیسان" و "هیتاچی" بیش از ۴۰ میلیارد پوند در سراسر انگلیس سرمایه‌گذاری کردند و شرکت‌های ژاپنی در مجموع ۱۴۰ هزار تن را در این کشور در استخدام دارند.

آبه در جمع خبرنگاران در لندن گفت: زمانی که بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود، اگر قوانین یک شبه تغییر کند، یک نگرانی درباره احتمال بروز سردرگمی وجود دارد. می‌خواهیم که انگلیس تعیین یک روند نرم و شفاف را که شامل تعیین دوره گذار باشد، در اولویت قرار دهد. ‌

نتیجه مذاکرات بریگزیت، آینده اقتصاد ۶/ ۲ تریلیون دلاری انگلیس را مشخص خواهد کرد. همچنین مشخص می‌شود که آیا لندن جایگاه خود را به عنوان یکی از دو مرکز اصلی مالی جهان حفظ می‌کند یا خیر.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید