تهران در معرض خطر سیل

کدخبر: ۱۶۶۹۸۳
معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تهران را علاوه بر زلزله، خطر وقوع سیل تهدید می کند بنابراین لازم است این امر بطور جدی مود توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل نجار روز دوشنبه در نشست صمیمی با خبرنگاران افزود: وقوع سیل در تهران هم همچون زلزله باید جدی گرفته شود چرا که وضعیت تهران به گونه ای است که درصورت بروز این حادثه طبیعی، خسارات زیادی به تهران وارد خواهد آمد.

معاون وزیرکشور اظهارکرد: در حال حاضر کلانشهر تهران دارای هفت حوضچه آبریز است اما این حوضچه ها برای دفع سیلاب های سرریز شده در کف خیابان های تهران کافی نیست؛ بنابراین همه دستگاه های اجرایی باید با عزم ملی و همت بالا برای پیشگیری ازخسارات سیل چاره ای اندیشی کنند.

وی با قدردانی از زحمات همه رسانه ها در انعکاس و پیگیری اخبارهای بحران افزود: رسانه ها باید با هوشیاری در انعکاس اخبار به موقع در زمان بحران مبادرت ورزند و بدانند که هنگام وقوع بحران حفظ آرامش مردم و مسئولان از هر چیزی مهمتر است.

نجار ادامه داد: همچنین خبرنگاران باید تلاش کنند تا حادثه ای محلی تبدیل به بحرانی بین المللی نشود و البته کمک رسانه ها می تواند نقشی مهم در این امر داشته باشد.

معاون وزیر کشور با اشاره به حادثه پلاسکو اظهار کرد::پس ازگذشت حادثه پلاسکو هیچ تجزیه و تحلیلی از رسانه ها ندیدم و گویی موضوع، فراموش شده است در حالی که به نظر می رسد رسانه ها باید این موضوع را با فراغ بیشتری مورد تجزیه و تحلیل قرار می دادند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به وقوع سیلاب در برخی استان های کشور نیز گفت: کشور ،20 سال دستخوش خشکسالی بود و سال ها به درگاه خداوند دعا می کردیم تا باران رحمت ببارد؛ اینک که رحمت الهی شامل حالمان شده است نباید ناسپاس باشیم.

وی اظهار کرد: بارش باران باعث ارتقای 10 تا 11 سانتیمتری آب دریاچه ها شده است .

معاون وزیر کشور با اشاره به خسارات وارده به پل ها و رودخانه ها در حادثه سیلاب اخیر خاطرنشان کرد: کشور در حال حاضر دارای 350 هزار کیلومتر رودخانه است که تا امروز حریم هفت هزار و 500 کیلومتر آن مشخص شده است.

وی افزود: ایمن سازی بستر رودخانه ها نیاز به اعتباری مناسب دارد که امروز با وجود محدودیت های مالی قادر به انجام همه این اقدامات نیستیم.

وی با تاکید بر مقوله آموزش هم خاطرنشان کرد:مدیریت بحران در بحث آموزش در سطوح عمومی، ‌امداد و نجات، آموزش در مدرسه و آموزش مدیران اقدام کرده است و این امر همچنان نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به مفقودین حادثه سیلاب اخیر گفت: تجسس ها همچنان ادامه دارد و اینک در آذر شهر از 22 مفقودشده 21 تن پیدا شده اند.

به گزارش ایرنا؛ روز جمعه با استمرار بارش باران وتگرگ های بهاری برخی از استان های کشور آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال بختیاری، زنجان، قزوین وهمدان درگیر سیلاب شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید