گلکسی S8 پلاس بخریم یا آیفون ۷ ؟ + مقایسه تصویری

کدخبر: ۱۶۶۹۸۹
رقابت بین دو شرکت بزرگ تولید کننده گوشی های تلفن همراه موجب شده برخی از خریداران برای انتخاب بین دوگوشی از دو برند مختلف سردرگم شوند. این مقایسه تصویری می تواند ویژگی ها و مشخصات این دو تلفن هوشمند را بهتر به شما نشان دهد تا دست آخر شما به صلاحدید خودتان و نیازی که دارید دست به انتخاب بزنید
گلکسی S8 پلاس بخریم یا آیفون ۷ ؟ + مقایسه تصویری

در این مطلب قصد داریم به مقایسه دو گوشی گلکسی اس ۸ پلاس و آیفون ۷ از ابعاد مختلف بپردازیم تا ببینیم مزایا و معایب این دو گوشی نسبت به یکدیگر چیست. 

به گزارش کلیک ، تردیدی نیست که هر دو شرکت سامسونگ و اپل شرکت های بزرگ و مطرحی هستند؛ بنابراین وقتی می خواهیم پرچمداران جدید این دو شرکت را با هم مقایسه کنیم، باید آن ها را از ابعاد مختلفی با هم مقایسه کنیم. در ادامه با مقایسه کامل دو گوشی گلکسی اس ۸ پلاس و آیفون ۷ با ما همراه باشید.

ابعاد

تمام ابعاد گلکسی اس ۸ پلاس به میزان قابل توجهی از آیفون ۷ بیشتر است. در کل باید گفت که گلکسی اس ۸ پلاس نسبت به سایر پرچمداران، بلندتر و باریک تر است. ارتفاع، عرض و ضخامت گلکسی اس ۸ پلاس به تربیت ۱۴، ۸ و ۱۲ درصد از آیفون ۷ بیشتر است.

وزن

وزن گلکسی اس ۸ پلاس نیز ۲۰ درصد از آیفون ۷ بیشتر است.

جنس بدنه

قاب منحنی پشتی گلکسی اس ۸ پلاس از جنس شیشه است و یک قاب آلومینیومی که چندان هم به چشم نمی خورد، این بدنه شیشه ای را دربر گرفته است. آیفون ۷ هم دارای یک بدنه آلومینیومی یک پارچه است.

رنگ

گلکسی اس ۸ پلاس در ۵ رنگ مشکی، نقره ای، خاکستری، آبی و طلایی عرضه می شود و آیفون ۷ هم در پنج رنگ سیاه مات، سیاه براق، نقره ای، طلایی، صورتی و قرمز عرضه شده است.

مقاومت در برابر آب

گلکسی اس ۸ پلاس دارای استاندارد IP 68 و آیفون ۷ دارای استاندارد IP 67 است. این موضوع به معنای مقاومت بیشتر پرچمدار سامسونگ در برابر آب نسبت به آیفون ۷ است. البته هر دو گوشی در برابر پاشش آب کاملا مقاوم هستند و در آب کم عمق نیز آسیبی نمی بینند.

اندازه صفحه نمایش

صفحه نمایش Infinity لبه به لبه ۶٫۲ اینچی گلکسی اس ۸ پلاس تقریبا کل فضای جلوی گوشی را پوشانیده است و اندازه آن نسبت به صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی آیفون ۷ که تنها ۶۲ درصد فضای جلوی گوشی را پوشانیده است، به میزان قابل توجهی بیشتر است.

رزولوشن صفحه نمایش

تراکم پیکسل صفحه نمایش گلکسی اس ۸ پلاس به میزان ۳۸ درصد از آیفون ۷ بیشتر است و متخصصان کیفیت صفحه نمایش این گوشی را واقعا تحسین کرده اند؛ اما در مقابل صفحه نمایش آیفون ۷ نیز از دقت رنگ، وضوح و کنتراست بالایی برخوردار است.

نوع صفحه نمایش

در حالی که جدیدترین پرچمدار سامسونگ دارای صفحه نمایش AMOLED است، در آیفون ۷ هنوز از صفحه نمایش LCD IPS استفاده شده است.

فناوری صفحه نمایش HDR

گوشی گلکسی اس ۸ نخستین پرچمداری است که صفحه نمایش آن مجهز به فناوری HDR Premium است و می تواند تمام محتواهای HDR را به راحتی پخش کند.

صفحه نمایش منحنی

گوشی گلکسی اس ۸ پلاس دارای صفحه نمایش منحنی است (البته در تصویر به درستی مشخص نیست) که ابتدا در گوشی های گلکسی اس ۶ اج و اس ۷ اج به کار گرفته شد. هر دو طرف صفحه نمایش منحنی این گوشی تا لبه های بدنه آن کشیده شده اند.

صفحه نمایش حساس به لمس کاربر

یکی از برگ های برنده آیفون ۷ نسبت به گلکسی اس ۸ پلاس، فناوری لمس سه بعدی به کار گرفته شده در صفحه نمایش آن است. این فناوری موجب می شود صفحه نمایش مطابق با میزان فشار لمس کاربران عمل کند.

دکمه هوم

دکمه هوم گلکسی اس ۸ پلاس در صفحه نمایش آن تعبیه شده است و دکمه هوم فیزیکی در آن حذف شده است. در ضمن دکمه هوم این گوشی نسبت به میزان فشار لمس کاربر نیز حساس است و این ویژگی هنگامی که فیلم ها به صورت تمام صفحه پخش می شوند و یا اپلیکیشن ها به صورت تمام صفحه اجرا می شوند، واقعا مفید است؛ زیرا در چنین مواقعی می توانید با لمس دکمه نامرئی هوم برای چند ثانیه و بدون استفاده از دکمه های ناوبری اندروید، به صفحه اصلی گوشی بازگردید.

در آیفون ۷ نیز از یک دکمه هوم لمسی خازنی به جای دکمه هوم فیزیکی استفاده شده است. استفاده از موتور بازخوردی در دکمه هوم این گوشی موجب شده است که کاربران هنگام استفاده از آن احساس می کنند که در حال استفاده از یک دکمه هوم فیزیکی هستند.

حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت گلکسی اس ۸ پلاس در پشت آن و در کنار لنز دوربین تعبیه شده است که مکان نامناسبی به نظر می رسد؛ زیرا ممکن است انگشت کاربران هنگام استفاده از آن، به صورت ناخواسته بر روی لنز دوربین کشیده شود و لنز کثیف شود.

حسگر اثر انگشت آیفون ۷ نیز در جلوی گوشی و در دکمه هوم آن تعبیه شده است.

فناوری تشخیص صورت

با استفاده از این ویژگی و با نگاه کردن به گوشی می توانید قفل گوشی را سریعا باز کنید. البته لازم به ذکر است که این روش، امن ترین روش زیست سنجی نیست. در ضمن اندروید ۷ نیز دارای ویژگی مشابهی تحت عنوان Trusted Face است. مایکروسافت نیز برای ورود به ویندوز ۱۰ از ویژگی مشابهی تحت عنوان Hello windows استفاده کرده است که از امنیت بالایی برخوردار است و با نگاه کردن به وبکم کامپیوتر می توانید وارد ویندوز شوید. این ویژگی در لپ تاپ های Surface Book مایکروسافت نیز به کار گرفته شده است.

حسگر اسکن کننده عنبیه چشم

این ویژگی برای نخستین بار در گوشی گلکسی نوت ۷ به کار گرفته شد و عملکرد آن در گلکسی اس ۸ پلاس بهتر از گلکسی نوت ۷ است.

پردازنده

گوشی های گلکسی اس ۸ پلاس که در آمریکا عرضه می شوند، دارای اسنپدراگون ۸۳۵ هستند و گوشی های که در سایر نقاط جهان عرضه می شوند، مجهز به پردازنده اختصاصی سامسونگ یعنی اگزینوس هستند که از سرعت کلاک بالاتری نسبت به پردازنده اسنپدراگون برخوردار است.

آیفون ۷ نیز دارای تراشه اختصاصی اپل یعنی A10 است که عملکرد آن مشابه عملکرد اسنپدراگون ۸۳۵ است.

رم

حافظه رم گوشی سامسونگ ۲ برابر حافظه رم آیفون ۷ است. البته همه می دانند که سیستم عامل iOS استفاده بهینه تری از رم گوشی دارد.

حافظه داخلی

گلکسی اس ۸ پلاس دارای حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی  است و آیفون ۷ هم با سه حافظه داخلی ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می شود (البته رنگ مشکی براق با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی عرضه نمی شود).

پشتیبانی از کارت حافظه

گلکسی اس ۸ پلاس از کارت حافظه پشتیبانی می کند؛ اما در مورد آیفون ۷ این چنین نیست.

جک هدفون

جک هدفون در گلکسی اس ۸ پلاس بر خلاف آیفون ۷ هنوز دیده می شود.

هدفون

گلکسی اس ۸ پلاس به همراه هدفون AKG عرضه می شود. این هدفون به صورت جداگانه و با قیمت ۹۹ دلار نیز عرضه می شود.

آیفون ۷ نیز به همراه یک هدفون با پورت لایتنینگ عرضه شده است. البته یک مبدل جک هدفون به پورت لایتنینگ نیز در جعبه گوشی موجود است که امکان استفاده از هدفون های قدیمی را نیز برای آیفون ۷ فراهم می کند.

باتری

ظرفیت باتری گلکسی اس ۸ پلاس به میزان قابل توجهی از آیفون ۷ بیشتر است؛ اما باید به یاد داشته باشید که ظرفیت بیشتر باتری لزوما به معنای عمر بیشتر باتری نیست.

فناوری شارژ سریع

گلکسی اس  ۸ پلاس دارای فناوری شارژ سریع شرکت کوالکوم است؛ اما متاسفانه آیفون ۷ مجهز به این فناوری نیست.

فناوری شارژ بی سیم

گلکسی اس ۸ پلاس از فناوری شارژ بی سیم (و حتی شارژ بی سیم سریع پشتیبانی) می کند؛ اما متاسفانه در مورد آیفون ۷ این چنین نیست. البته لازم به ذکر است برای استفاده از فناوری شارژ سریع، باید پد شارژ سریع سامسونگ را نیز به صورت جداگانه خریداری کنید.

رزولوشن دوربین اصلی (مگاپیکسل)

رزولوشن دوربین اصلی دو گوشی کاملا یکسان است؛ اما رزولوشن دوربین سلفی گلکسی اس ۸ پلاس یک مگاپیکسل بیشتر است؛ البته همه ما می دانیم که رزولوشن دوربین تنها ملاک اصلی در تعیین کیفیت تصاویر نیست و ملاک های دیگر هم در این مورد دخیل هستند.

دریچه دیافراگم (دوربین اصلی)

دریچه دیافراگم دوربین اصلی گلکسی اس ۸ پلاس کمی عریض تر است که به معنای کیفیت بهتر تصاویر در شرایط کم نور است.

دوربین دوگانه

هر دو گوشی فاقد دوربین دوگانه هستند. البته لازم به ذکر است که آیفون ۷ پلاس دارای دوربین دوگانه است.

فناوری تثبیت تصویر اپتیکال (OIS)

هر دو گوشی برای به حداقل رساندن میزان تاری به این فناوری مجهز هستند.

پرداخت موبایلی

استفاده از روش پرداخت موبایلی Samsung Pay راحت تر از Apple Pay است و کاربران می توانند با استفاده از برچسب NFC و پایانه MST از این روش پرداختی استفاده کنند. در ضمن می توان در تمام مراکزی که کارت های دارای نوار مغناطیسی پذیرفته می شوند، نیز از این روش پرداختی استفاده کرد.

دستیار مجازی صوتی

هر دو گوشی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس دارای دستیار مجازی سامسونگ یعنی Bixby هستند و یک دکمه سخت افزاری نیز برای استفاده از این دستیار مجازی بر روی گوشی ها تعبیه شده است. همچنین هر دو گوشی دارای دستیار مجازی Google Assistant هم هستند. آیفون ۷ هم همانند سایر گوشی های آیفون از دستیار صوتی Siri بهره می برد.

البته لازم به ذکر است که هنوز امکان استفاده از فرمان های صوتی برای کنترل Bixby فراهم نشده است و به همین دلیل در پرچمدار سامسونگ علاوه بر Bixby از Google Assistant هم استفاده شده است.

هدست واقعیت مجازی

متاسفانه تنها امکان استفاده از Google cardboard برای آیفون ۷ وجود دارد و این گوشی از هیچ نوع هدست واقعیت مجازی پشتیبانی نمی کند؛ اما در مقابل سامسونگ از هدست واقعیت مجازی Gear VR پشتیبانی می کند.

پایه Dex

پایه Dex یکی از لوازم جانبی جالب گلکسی اس ۸ پلاس است که امکان اتصال گوشی به نمایشگرهای خارجی، موس و صفحه کلید را برای گوشی فراهم می کنند تا کاربران بتوانند تجربه ای همانند کار با کامپیوترهای دسکتاپ را داشته کنند.

سیستم عامل

گوشی سامسونگ دارای سیستم عامل اندروید ۷ نوقا به همراه رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی TouchWiz است و آیفون ۷ هم دارای iOS 10 است.

تاریخ عرضه

عرضه گوشی آیفون ۷ از ماه سپتامبر سال میلادی گذشته آغاز شده است و عرضه گلکسی اس ۸ پلاس هم به تازگی آغاز شده است.

قیمت پایه

گلکسی اس ۸ پلاس یکی از گران قیمت ترین پرچمداران بازار است و قیمت آن در حدود ۲۰۰ دلار از آیفون ۷ و در حدود ۱۰۰ دلار از آیفون ۷ پلاس بیشتر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید