آیا استفاده از VPN بسته های اینترنت ایرانسل را لغو می کند؟

کدخبر: ۱۶۶۹۹۴
امروز خبری در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که واکنش تعداد زیادی از کاربران را به همراه داشته است. خبر مورد بحث به یکی از بندهای موجود در وب سایت ایرانسل در خصوص نحوه مصرف ترافیک داخلی اشاره می کند.
آیا استفاده از VPN بسته های اینترنت ایرانسل را لغو می کند؟

به گزارش دیجیاتو ، در این بند توضیح داده شده است که در صورت استفاده کاربر از VPN، تعرفه اینترنت به صورت آزاد محاسبه خواهد شد:

وجود چنین بندی در بخش شرایط و ضوابط وب سایت ایرانسل، باعث شده تا کاربران تصور کنند که در صورت استفاده از VPN و داشتن یک بسته افزایشی اینترنت، در هر صورت باید هزینه ترافیک را به شکل عادی و نه با بسته ای که خریداری شده، بپردازند. همین برداشت اشتباه، موجب شده تا کاربران زیادی در فضای مجازی به انتقاد از عملکرد ایرانسل بپردازند:

 

 
 
 

برداشتی که کاربران از موضوع داشتند، به علت نوع نگارش در وب سایت ایرانسل بود و اما اکنون مشخص شده که استفاده از نرم افزار تغییر دهنده IP، به بسته اینترنت کاربر و نوع مصرف آن ارتباطی ندارد. صرفاً به دلیل استفاده ی شخص از IP کشوری به جز ایران، ایرانسل نمی تواند تعرفه را به شکل داخلی و نیم بها محاسبه کند، ولی در هر صورت بهره گیری از بسته خریداری شده، به قوت خود باقیست.

پیروی اعتراضات پیش آمده، ایرانسل اندکی پیش بند مورد بحث که این ابهامات را به وجود آورده بود تغییر داد و آن را به زبانی شفاف تر در وب سایت خود قرار داد که به این شرح است:

 

از طرفی لازم به اشاره است که ایرانسل در حال حاضر صرفاً یک بسته محتوایی به فروش می رساند که در آن، ترافیک سایت های منتخب نیم بها محاسبه می شود. در این بسته، ۵۵ گیگابایت ترافیک بین المللی و یک گیگابایت ترافیک داخلی وجود دارد و اگر از نرم افزار تغییر دهنده IP استفاده کنید، آن یک گیگابایت قابل استفاده نیست و ترافیک از قسمت ۵ گیگابایتی بسته مصرف می شود.

طبیعتاً اگر هیچ بسته ای نداشته باشید و اقدام به تغییر دادن IP کنید، در صورت مشاهده وب سایت های منتخب داخلی، سیستم قادر به شناسایی IP داخلی شما نیست و این ترافیک نیم بها محاسبه نمی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید