آزمایش بزرگترین هواپیمای آبی خاکی جهان + تصاویر

کدخبر: ۱۶۶۹۹۷
چین با موفقیت توانست هواپیمای آبی خاکی عظیم خود موسوم به AG600 را آزمایش کند.
آزمایش بزرگترین هواپیمای آبی خاکی جهان + تصاویر

به گزارش ایسنا این هواپیمای عظیم که می‌تواند با حداکثر وزن 53.5 تن به پرواز در آید، یکسری از آزمایشات زمینی خود را در جوهای شهر جنوبی چین به اتمام رسانده است.

این هواپیما در آماده‌سازی نهایی برای اولین پرواز که قرار است به عنوان وسیله‌ای برای امداد و نجات و شرایط اضطراری در چین استفاده شود، با موفقیت توانست پرواز آزمایشی خود را پشت سر بگذارد.

هواپیمای آبی خاکی چین

این هواپیما که توسط شرکت حمل و نقل هوایی چین (AVIC) طراحی شده و تقریبا به اندازه یک بوئینگ 737 است، به عنوان بزرگترین هواپیمای آبی خاکی در جهان شناخته شده است.

سایر آزمایشات و معاینات بر روی این هواپیما در حال انجام است و این هواپیما همچنین در عملیات نجات در اقیانوس‌ها و برای مبارزه با آتش‌سوزی جنگل‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

AVIC در ماه مارس اعلام کرد که AG600 پرواز زمینی خود را در اواخر ماه مه و پرواز آبی را در نیمه دوم 2017 انجام خواهد داد.

هواپیمای آبی خاکی چین

طول این هواپیما 37 متر بوده و فاصله‌ انتهای بال‌های آن 38.8 متر است و می‌تواند هم در خشکی و هم در آب فرود بیاید. این هواپیمای دوزیست می‌تواند 12 تن آب را با خود حمل کند و بدون نیاز به سوختگیری مجدد 30 دور کامل پرواز کند که همین امر این هواپیما را برای مقابله با آتش‌سوزی مناسب می‌کند. این هواپیما دارای ظرفیت حمل حداکثر 50 سرنشین بوده و می‌توان از آن در عملیات امداد و نجات دریایی استفاده کرد.

هواپیمای آبی خاکی چین

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید