معرفی بازیکنان هدف،درنقل و انتقالات فوتبال ایران

کدخبر: ۱۶۷۰۳۵
یکی دو روز که از چهارده اردیبهشت بگذرد، گمانه‌زنی‌ها تبدیل به زمزمه و بعد آن تبدیل به پچ‌پچ می‌شوند تا اینکه مربیان به صورت محرمانه، لیست نقل‌وانتقلات را به هیات مدیره تقدیم و متذکر شوند که نباید لیست به هیچ وجه به رسانه‌ها درز کند. هرچند تجربه نشان داده که این گونه لیست‌ها هیچگاه محرمانه نمی‌مانند و چند ساعت بعد، تمامی سایت‌ها از جزئیات آن با خبر می‌شوند.
معرفی بازیکنان هدف،درنقل و انتقالات فوتبال ایران

حال بیاییم به بررسی چند ستاره مورد توجه این بازار که در این مقطع، قیمت خود را بر عرش می‌بینند و به خود می‌بالند و البته احتمال جابه‌جا شدن‌شان نیز بالاست بپردازیم:

۱) حسن بیت‌سعید:

با ده گلی که در این فصل لیگ برتر به ثمر رسانده جزو بازیکنان تکنیکی و گلزن کشورمان محسوب می‌شود که ثباتش در این دو فصل نشان دهنده حرفه‌ای بودن این بازیکن سوسنگردی بوده و می‌تواند عصای دست اکثر مربیان لیگ شود. البته بدهی استقلال خوزستان نیز مزید بر علت شده تا خروج این بازیکن از ترکیب قهرمان فصل گذشته حتمی به نظر برسد.

۲) سجاد شهباززاده:

مهاجم سابق استقلال که احتمالا میل به دوباره استقلالی شدن‌اش، سروصداهای اطرافش را کم و تمرکزش برای فصل بعد را بیشتر می کند. البته باید دید آبی‌ها برای جذب او چقدر حاضرند سر کیسه را شل کنند چرا که سجاد مشتری زیاد دارد یا حداقل او مدعی‌ست که خواهان فراوان دارد.

۳) گادوین منشا:

مهاجم پیکان که یحتمل رویای رفتن به پرسپولیس را از نیم فصل در سر پرورانده بود، حالا با حربه همیشگی مربی استقلال دو دل شده و باید از بین پول زیاد و پول خیلی زیاد، یکی را انتخاب کند. او با پانزده گلی که شش تای آنها دبل بوده، جزو خارجی‌های خوب تستی فوتبال ایران به حساب می‌آید. البته خودش مدعی شده که به تیمی می‌پیوندد که تهاجمی باشد چرا که این سبک بازی را می‌پسندد.

۴) رحیم مهدی زهیوی:

بازیکن فوق‌العاده‌ایی که قیمتش با توجه به حضور در لیگ شیخ‌نشینان بالا رفته. البته با مصدومیتی کهنه هم دست پنجه نرم می‌کند و تیم‌های خواهان‌اش اگر زرنگ باشند باید حتماً از او تست پزشکی بگیرند.

۵) گوران یرکوویچ:

مهاجم سابق استقلال تهران که با شوی تبلیغاتی علی فتح‌الله‌زاده به ایران آمد ولی خیلی زود جوزده شد و نتوانست خودش را نشان دهد. با این حال، یرکوویچ این فصل نشانه‌های یک مهاجم فرصت‌طلب را برای همگان به نمایش گذاشت و شاید همین امر موجب شود او به یکی از ستاره‌های نقل‌وانتقالاتی تابستان ایران تبدیل شود.

۶) مهدی ترابی:

تنها هفده بازی برای سایپا به میدان رفته و چهار گل برای تیم‌اش به ثمر رسانده و به علت تایید مربیانی چون کی‌روش، جلالی و برانکو، قیمت نسبتا بالایی دارد که به این قیمت، پول رضایت‌نامه‌اش از سایپا را هم باید اضافه کنیم. سایپایی‌ها در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که برای صدور رضایت‌نامه، رقم‌های غیر معقولی را درخواست می‌کنند که همین امر شاید موجب عدم جدایی ترابی از این تیم شود.

۷) احسان پهلوان:

بازیکن بجنوردی که موفق به زدن سه گل برای ذوب آهن اصفهان شده ولی بیشتر بخاطر سبک بازی فانتزی و سن کم‌اش، مورد توجه است. بازی پهلوان البته نشان از استعداد و پتانسیل بالای این بازیکن دارد و روزهای بسیار خوبی را برای او می‌توان متصور شد.

۸) امید جهانبخش:

پانزده بازی و چهار گل برای صبا در حال سقوط آمار قابل قبولی‌ست. ضمن اینکه با احتمال سقوط صبا به لیگ دست یک، مطمئناً او باشگاه را ترک می‌کند. حال باید دید به سرنوشت علیرضا جهانبخش دچار می‌شود یا ساسان انصاری و بختیار رحمانی.

۹) پیام صادقیان:

پر حاشیه، بی ثبات ولی فنی! زننده چهار گل برای ماشین‌سازی سقوط کرده با وجود درگیری و حواشی در این تیم! پیام این روزها با حضور در برنامه فرمول یک در شبکه یک سیما، چهره دیگری از خود را به هواداران نشان داده و حتی برخی از پرسپولیسی‌ها خواستار بازگشت او به ترکیب تیم‌شان شده‌اند.

۱۰)  سعید آقایی:

دفاع چپ تراکتور سازی تبریز که کار سختی برای گرفتن چشم برانکو در این قحطی بازار نداشته. او با وجود اینکه بازیکن آزاد محسوب می‌شود ولی از کوره در رفتن‌هایش، برانکو و اطرافیان را برای اعتماد کامل به او دودل کرده. آقایی باید از سرنوشت رضائیان درس بگیرد و بداند که اگر رابطه‌اش با برانکو یک بار تیره و تار شود، دیگر جایی در پرسپولیس نخواهد داشت.

۱۱) علی عبدالله‌زاده:

دفاع میانی مسلط نفت آبادان که دو گل هم برای تیم‌اش به ثمر رسانده که البته گزینه آلترناتیو پرسپولیس در خط دفای محسوب می‌شود. خطی که با حضور شجاع خلیل‌زاده، جلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، صادق محرمی و ربیع‌خواه، بسیار پرمهره به نظر می‌رسد.

۱۲) هرایر مگوییان:

بازیکنی که به علت مصدومیت‌های پی‌درپی، احتمال خروج‌اش از استقلال بالاست و فرصت خوبی‌ست برای تیم‌های دیگر که این بازیکن را جذب کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید