۳۰ میلیون نفر از هوای پاک و سالم استفاده می‌کنند

کدخبر: ۱۶۷۰۸۵
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آلودگی بالای هوای کلان شهرها و چند شهر در ابتدای دولت گفت: امروزه ۳۰ میلیون نفر از هوای پاک و سالم استفاده می کنند.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه منشور مشاغل سبز به زودی ارائه می شود، افزود: این منشور در راستای پیشبرد اهداف زیست محیطی و ایجاد اشتغال تدوین شده است.

وی بیان کرد: در دولت یازدهم ۱۴ لایحه در رابطه مستقیم با محیط زیست یا به صورت قانون درآمده‌اند و یا در نوبت هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: امروزه گامهای خوبی برای دستیابی به توسعه پایدار در محیط زیست برداشته شده است.اهداف حوزه محیط زیست فرابخشی، مستمر و بلند مدت است. اقتصاد می تواند بدون آلودگی و تخریب رشد قابل توجهی داشته باشد.

وی ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد استعداد خوبی برای توسعه پایدار و رشد سبز دارد و یکی از موضوعات این حوزه اشتغال سبز است .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از احیای ۸۰ درصدی هور العظیم خبر داد و عنوان کرد: باید تلاش های بیشتری در حوزه رفع آلودگی هوا و احیاها انجام شود.

وی با بیان اینکه برای مقابله با گرد و غبارها برنامه‌های متعددی داریم، افزود: تفاهم نامه ای با دولت عراق در این راستا انجام شده است و آموزش و توان افزایی کارشناسان عراقی در آن پیش بینی شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پایان گفت: ابعاد کاری این حوزه خیلی وسیع است و این موضوع برای حل شدن کامل  زمان می برد و تلاش فرامرزی نیاز دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید