سکته مغزی با مصرف خودسرانه داروهای

کدخبر: ۱۶۷۱۲۷
دبیر بیست و چهارمین گنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران گفت: مصرف خودسرانه داروهای میگرن بسیار خطرناک است و می توانند باعث تنگ شدن عروق و بروز سکته مغزی شود.

به گزارش خبرنگار پزشکی ایرنا، دکتر سید امیرحسین حبیبی روز سه شنبه در بیست و چهارمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران اظهار کرد: بیش از 95 درصد میگرن ها بی خطر هستند اما به دلیل اینکه بر اثر این بیماری رگ های مغز تنگ می شوند، اگر بیمار به صورت خودسرانه دارویی مصرف کند که رگ مغز را تنگ تر کند، میزان خون رسانی به مغز کاهش یافته و احتمال بروز سکته مغزی افزایش می یابد.

وی افزود:انتخاب دارو و اینکه از چه دارویی و در چه سنی بیماران باید استفاده کنند نیاز به تشخیص پزشک دارند بنابر این بیماران باید طبق نظر پزشک از داروهای میگرن استفاده کنند.

حبیبی اظهار کرد: بطور کلی دو نوع میگرن وجود دارد؛ به نوع اول میگرن ها میگروهای بدون پیش درآمد گفته می شود، گفته می شود یعنی شروع سردرد بدون علامت است و نوع دوم میگرن های با پیش درآمدهستند که در این نوع سردرد با علائمی از قبیل سرگیجه، احساس بوی خاص، و دیدن جرقه در چشم همراه است.

دبیر علمی کنگره نورولوژی خاطر نشان کرد: میگرن هایی که بیش از 72 ساعت طول بکشند و به رغم درمان سردرد ها بیشتر از 14 روز به طول بیانجامد میگرن های خطرناک هستند و بیماران برای رفع آن سریعا به پزشک مراجعه کنند.

حبیبی با بیان اینکه سردرد یکی از علائم تومورهای مغزی است اظهار کرد: با این حال نمی تواند گفت هر فردی که سردرد یا میگرن دارد مستعد تومور مغزی است.

بیست و چهارمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران از امروز تا بیست و چهارم اریبهشت ماه با حضور متخصصان و اساتید داخلی و خارجی در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید