ظرفیت های گردشگری تهران مغفول مانده است

کدخبر: ۱۶۷۳۸۵
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: تهران مرکز گردشگری ویژه ای است که ظرفیت هایش مغفول مانده است.

فرزاد هوشیار پارسیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات این ستاد و ورود جدی شهرداری به حوزه گردشگری، اظهارداشت: به هر حال تهران، پایتخت ۲۵۰ ساله ایران اسلامی است و ۴۰۰ سال سابقه شهرنشینی و ۷ هزار سال تمدن دارد. همه این ها دست به دست هم می دهد که شما با یک مرکز گردشگری ویژه طرف باشید که می تواند هویت شهری برای شهروندان و درآمد پایدار برای مدریت شهری ایجاد کند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اضافه کرد: شهرداری تهران ۵ سال است که به صورت ویژه در زمینه گردشگری شهری کار می کند و بیشتر هم و غم شهرداری نیز روی تورهای نوروزی بود. امسال در ۱۵ مسیر تورهای یک روزه به اسم تهرانگردی گذاشتیم. این نقطه شروع است و با حضور مردم تبدیل به مطالبه عمومی می شود و افزایش می یابد.

وی افزود: در این تورها از تورلیدرهای مسلط به تاریخ شفاهی تهران استفاده کردیم، ضمن اینکه قیمت های تمام شده این تورها بسیار پایین است و در مقایسه با جاهای دیگر رقمی نیست. از نظر موضوعی هم تورهای مذهبی، طبیعت گردی و تاریخی گنجانده شده است.

هوشیار در پاسخ به سئوالی مبنی بر تفاوت این تورها با تورهای مشابه، گفت: ما با بقیه متفاوت نیستیم، ما در واقع داریم زیرساخت ها را فراهم می کنیم و اتفاقا این زیرساخت ها را برای همه تورها فراهم می کنیم، اما سعی کردیم قیمت های تمام شده خیلی کمتر باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید