ظریف:ایران امکانات خوبی برای مهاجران افغان ایجاد کرده است

کدخبر: ۱۶۷۶۰۷
محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان امروز (یکشنبه) در دیدار با عبدااله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با اشاره به حدود سکونت سه میلیون مهاجر افغان در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران امکانات خوبی برای آوارگان و مهاجران افغانستان ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا از کابل ظریف در این دیدار تصریح کرد: لازم است برای خدمات رسانی بهتر وضعیت مهاجران غیرقانونی تبدیل به وضعیت قانونی شود.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز از جمهوری اسلامی برای ایجاد امکانات آموزشی برای تحصیل دانش آموزان افغانی قدردانی و بر همکاری های کنسولی و تسریع در رفت و آمد اتباع دو کشور تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار برخی مشکلات مرزی و راهکارهای حل و فصل آنها را بررسی کردند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان امروز همزمان با سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توئیتر خود نوشت: امروز در دیدار با آقای ظریف وزیر امورخارجه ایران در مورد موضوعات صلح، پناهندگان افغانی و راههای مقابله با تروریسم گفت وگو کردیم.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز در رأس هیأت بلند پایه به این کشور سفر کرده است.

ظریف در این سفر با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان و دیگر مقامهای عالیرتبه این کشور نیز دیدار و گفت و گو کرده است.

ایران و افغانستان به عنوان دو کشور همسایه روابط دوستانه ای در زمینه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارند و سفرهای متععد مقامات عالیربته دو کشور به تهران و کابل موید این موضوع است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید