برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراها

کدخبر: ۱۶۷۷۶۳
معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان از برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراها در 6 شهر استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، حبیب‌الله خجسته‌پور در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: بعد از اینکه ستاد انتخابات به دستور وزیر کشور تشکیل شد این ستاد نیز در استان لرستان شروع به فعالیت کرد و در این راستا ستاد انتخابات استان با در نظر گرفتن چهار رویکرد آغاز به فعالیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه قانون‌گرایی و توجه به قانون از جمله این رویکردهاست، اضافه کرد: همچنین تامین امنیت برگزاری انتخابات و سلامت انتخابات نیز از دیگر رویکردهای مهم در نظر گرفته شده است.

خجسته‌پور با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتخابات شورای اسلامی شش شهر خرم‌آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز، نورآباد و کوهدشت به‌صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان با اشاره به ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، افزود: همه بسترهای مناسب و لازم برای برگزاری انتخابات در استان فراهم شده است.

فرماندار پلدختر نیز گفت: ۱۲۴ شعبه اخذ رأی در این شهرستان برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود دارد.

نعمت‌الله دستیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: برای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای پلدختر و معمولان ۶۸۱ کاندیدا ثبت نام کردند که 30 نامزد رد صلاحیت شدند و پنج نفر نیز انصراف دادند. از این تعداد کاندیدا، ۳۸ نفر برای شورای شهر پلدختر ثبت نام کرد که دو نفر رد صلاحیت شد و یک کاندیدا انصراف داد.

وی اضافه کرد: برای شورای شهر معمولان نیز ۲۶ نفر ثبت نام کرد که همگی تایید صلاحیت شدند و کسی انصراف نداده است. ۲۷۹ کاندیدا برای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی پلدختر ثبت نام کرده‌اند که ۱۳ نفر از آنان رد صلاحیت شدند. در روستاهای بخش معمولان نیز 273 نفر ثبت نام کرده که ۱۶ کاندیدا رد صلاحیت شد و چهار انصرافی داشتند.

دستیاری یادآور شد: در شهرهای پلدختر و معمولان چون زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند، شوراهای شهرشان پنج عضو اصلی و سه عضو علی‌البدل دارد.

فرماندار پلدختر درباره تعداد افراد واجد شرایط رأی دادن در این شهرستان گفت: استانداری در این زمینه هنوز آماری به ما اعلام نکرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید