اشتباهات رایج در استفاده از کرم ضد آفتاب که نمی دانستید!!

کدخبر: ۱۶۷۸۱۹
کرم ضد آفتاب یکی از بهترین راهها برای جلوگیری از اشعه های مضر آفتاب است. بسیاری از مردم فکر می کنند که راه درست مصرف کردن آن را می دانند، اما بد نیست به نکاتی که در اینجا بدان اشاره کرده ایم نیز توجه کنید.

بیتونه؛ حال که فصل تابستان در راه است و لباس هایتان کمتر شده و بیشتر در معرض آفتاب قرار می گیرید، محافظت از پوست تان ضروری است. کرم ضد آفتاب یکی از بهترین راهها برای جلوگیری از اشعه های مضر آفتاب است. بسیاری از مردم فکر می کنند که راه درست مصرف کردن آن را می دانند، اما بد نیست به نکاتی که در اینجا بدان اشاره کرده ایم نیز توجه کنید. در ادامه باورهای غلط مردم را در مورد کرم های ضد آفتاب برایتان آورده ایم.

تمام کرم های ضد آفتاب شبیه بهم هستند

کرم های ضد آفتاب SPF  و UV های مختلفی با یکدیگر دارند. اما جدا از آنها ما دو نوع کرم ضد آفتاب داریم: فیزیکی و شیمیایی. کرم های ضد آفتاب شیمیایی در پوست جذب می شوند. اکثر آنها مانند فیلتر عمل می کنند اما همچنان برخی از UV ها را جذب کرده و به پوست آسیب می رساند. به علاوه، 20 تا 30 دقیقه زمان لازم است تا این مواد شیمیایی عمل کنند.

اما کرم های ضد آفتاب فیزیکی مانعی روی پوست ایجاد می کنند که هیچ UV را از خود عبور نمی دهند. به علاوه این نوع کرم حاوی تیتانیوم دی اکسید و اکسید روی است که به سرعت نیز عمل می کنند و دیگر شما مجبور نیستید که نیم ساعت قبل از خروج از خانه آن را به پوست تان بزنید. ضد آفتاب های فیزیکی حساسیت کمتری روی پوست ایجاد می کنند اما کرم های شیمیایی از این جهت که باید مواد آن با هم ترکیب شوند، ممکن است که التهاب ایجاد کند.

بهترین کرم های ضد آفتاب آنهایی هستند که طبیعی ساخته شده اند

اگر چه گفتیم که کرم های فیزیکی بهتر از کرم های شیمیایی هستند اما هرگز منظور ما این نبود که هر چه کرم طبیعی تر باشد، بهتر است. اخیرا تحقیقی انجام شده که ثابت کرده 43 درصد از تمام کرم های ضد آفتاب نامناسب اند که اکثرشان شامل کرم های طبیعی است که تنها حاوی تیتانیوم دی اکسید و اکسید روی اند. از طرف دیگر کرم های شیمیایی حاوی موادی چون آووبنزون، اکامسول یا اکسی‌بنزون هستند که از تمام طول موج های نور آفتاب جلوگیری می کنند. یکی از رایج ترین باورهای اشتباه در مورد کرم های ضد آفتاب این است که کرم های شیمیایی موجب سرطان می شوند اما این حقیقت را باید بدانیم که آنها بهترین نوع کرم ها برای محافظت از پوست هستند. بنابراین این شمایید که باید با توجه به نوع پوست تان، کرم مناسب برای خود را پیدا کنید.

کرم های ضد آفتاب از تمام اشعه های خورشید جلوگیری می کنند

مردم بر این باورند که کرم های ضد آفتاب مانع از هر نوع آسیبی به پوست می شوند اما واقعیت چیز دیگری است. آنها تنها مانع برخی از اشعه های خورشید می شوند. بنابراین اگر به هیچ عنوان نمی خواهید که نور خورشید با پوست تان تماسی داشته باشد، یا در معرض آفتاب قرار نگیرید یا این که لباس هایی مناسب برای جلوگیری از اشعه های آفتاب به تن کنید.

هر چه پوست با کرم سفیدتر شود، تاثیر بیشتری دارد

شاید شما هم بر این باور باشید که هر چه بیشتر صورت را با کرم ضد آفتاب بپوشانیم طوری که تمامش سفید شود، بهتر است اما این باور غلطی است که انجام می دهیم. سفیدی پوست تنها بدین دلیل است که شما به خوبی کرم را روی پوست تان نمی مالید یا این که از کرم فیزیکی که تنها حاوی تیتانیوم دی اکسید و اکسید روی است استفاده می کنید.

ضد آفتاب ها منافظ پوست را بسته و موجب آکنه می شوند

این جمله را ما بارها و بارها شنیده ایم و می توان گفت که تا حدودی نیز صحت دارد اما نه برای تمام کرم های ضد آفتاب موجود در بازار. ضد آفتاب های زیادی موجود است که به پوست هیچ آسیبی نمی رسانند. به عنوان مثال زینک اکساید میکرونیزه را اگر به میزان مناسب مصرف کنید، منجر به هیچ آکنه و جوشی نخواهد شد.

علاوه بر آن، افرادی که از داروهای ضد جوش و آکنه استفاده می کنند، به دلیل پوست حساسی که دارند بیشتر در معرض سوختگی هستند، به همین دلیل برای آنها واجب است که از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند، فقط باید به دنبال بهترین نوع آن باشند.

کرم های ضد آفتاب تنها برای روزهای آفتابی است

اگر چه پزشکان مدام می گویند که هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید اما برخی ها هنوز بدان اعتقادی ندارند. در معرض آفتاب قرار گرفتن های مکرر، بدون هیچ محافظی، موجب پیری و آسیب پوست می شود. بنابراین تنها آفتاب گرم روزهای تابستان نیست که به پوست آسیب می رساند بلکه این اتفاق هر روز در حال رخ دادن است.

تحقیقی نشان داده افرادی که مدام در حال رانندگی هستند و از کرم های ضد آفتاب نیز استفاده نمی کنند، دچار آسیب یا حتی سرطان پوست بیشتر در سمت چپ صورت شان می شوند. بنابراین حتی اگر زمانی که فکر می کنید به کرم ضد آفتاب احتیاجی ندارید، بهتر است که از آن مصرف کنید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید