به ناشران و کتاب فروشان وام با سود 8 درصد تعلق می گیرد!

کدخبر: ۱۶۷۹۵۴
پرداخت وام با سود هشت درصد برای ناشران و کتاب فروشان با امضای تفاهمنامه میان معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک شهر امکان پذیر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا مستقر در شهر آفتاب، مراسم امضای تفاهمنامه تسهیلات به ناشران و کتاب فروشی ها روز سه شنبه در این مجموعه برگزار شد.

در این مراسم امیر مسعود شهرام نیا قائم مقام و همایون امیر زاده سخنگوی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و محمد کیائی معاون شعب و توسعه بازاریابی بانک شهر حضور داشتند.

شهرام نیا در این مراسم گفت: از مدتها قبل معاون امور فرهمگی وزارت ارشاد خبر خوبی را مبنی بر امضای تفاهم یاد شده با هدف اختصاص مبلغ وام به ناشران و کتاب فروشان اعلام کرده بود.

وی افزود: سال ها پیش معاونت امور فرهنگی ارشاد به عنوان متولی کتاب و نشر، وام هایی برای توسعه کتاب فروشی ها اختصاص می داد، اما به دلایلی این وام ها متوقف شد.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه ارتقا سطح رونق صنعت نشر، بهترین مسکن برای وضعیت پر اشکال در توسعه کتاب خوانی توجه به کتاب فروشی ها است، ادامه داد: تشویق مردم به کتاب خوانی با شیوه های مختلف یک ضرورت است و از همه مهمتر حمایت از کتاب فروشی ها به عنوان یکی از عوامل چرخه نشر مورد تاکید است.

شهرام نیا با بیان اینکه درخواست ها برای راه اندازی کتاب فروشی در شهرستان ها زیاد است، افزود: مبلغ این وام از 100 تا 300 میلیون تومان است اما متوسط آن 200 میلیون تومان است که با این مبلغ یکصد تا 150 کتاب فروشی در مرحله نخست می توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

به گفته وی، مناطقی که با بحران کتاب مواجه هستند در اولویت برخورداری از این وام هستند.

به گفته شهرام نیا، در برخی استان ها و شهرستان ها به معنای واقعی کلمه محدودیت کتاب فروشی وجود دارد، بنابراین امروز با امضای این تفاهمنامه، اتفاق مبارکی برای ناشران و کتاب فروشان رقم خواهد خورد تا قدم های موثری برای

حوزه نشر و توسعه کتاب فروشی ها برداشته شود.

** شهر دراندیشه نشر

سخنگوی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز در این آیین، گزارشی از روند منجر به امضای تفاهمنامه با بانک شهر را ارائه کرد.

همایون امیرزاده گفت: ایده این تسهیلات از سه سال گذشته آغاز شد و مذاکرات با موسسات مالی و بانک ها صورت گرفت، اما با توجه به اهمیت بانک شهر به مساله نشر و کتاب خوانی، احساس کردیم اعتقادی پشت این دیدگاه وجود دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید