عقاب آسیا در روزهای طلایی پرسپولیس +عکس

کدخبر: ۱۶۷۹۸۸
احمد رضا عابد زاده دروزاه بان افسانه ای فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس اخیرا این عکس را در صفحه اینستاگرام خود قرارداده است.اما این عکس مربوط به چه زمان وکدام مسابقات است؟
عقاب آسیا در روزهای طلایی پرسپولیس +عکس

سال 1374-75 که هنوز لیگ برتر فوتبال ایران شکل نگرفته بود باشگاه ها در لیگ آزادگان حضور داشتند.پرسپولیس درآن سال با وجود بازیکنانی مثل عابد زاده ، فرشاد پیوس، افشین پیروانی، رضا شاهرودی و کریم باقری درفوتبال ایران یکه تازی می کرد و درنهایت نیز در همان سال قهرمان لیگ آزادگان شد.

همان طور که دراین عکس مشخص است پرسپولیس درآن سال از شرکت ملی فولاد ایران بعنوان اسپانسر استفاده می کرد و جالب اینکه مثل سال های اخیر مشکل مالی زیادی هم نداشت.

جالب اینکه پرسپولیس در سال بعد هم قهرمان لیگ شد، اما فصل بعدترش با همین بازیکنان از لیگ کنار گذاشته شد. ماجرا از این قرار بود که چون اکثر بازیکنان پرسپولیس درگیر مسابقات مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه بودند،بسیاری ازبازی های این تیم به تعویق افتاد و فرصت انجام این بازی ها میسر نشد. در نهایت با تصمیم فدراسیون وقت پرسپولیس از لیگ آزادگان سال76 کنار گذاشته شد تا استقلال ازهمین فرصت نهایت بهره را ببرد و به مقام قهرمانی برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید