سفیر کره‌شمالی: تحریم‌ها تاثیری بر ما ندارد

کدخبر: ۱۶۸۱۰۷
سفیر کره شمالی در انگلیس در نخستین مصاحبه خود گفت که کشورش به برنامه‌های موشکی و اتمی خود ادامه می‌دهد و از چیزی نمی‌ترسد.

به گزارش ایسنا، "چو ایل"، سفیر کره شمالی در انگلیس در مصاحبه‌ای بی‌سابقه و صریح با شبکه خبری اسکای نیوز گفت: کشورش به دنبال انجام ششمین آزمایش اتمی خود است و زمان آن به انتخاب رهبری کشور است.

وی ادامه داد: کره‌شمالی به برنامه‌های موشک بالستیک و اتمی خود با وجود هشدارهای بین‌المللی و همچنین تحریم های سازمان ملل ادامه می‌دهد چون این تحریم‌ها هیچ مبنای قانونی و تاثیری ندارند. من درباره انجام ششمین آزمایش اتمی و زمان آن چیزی نمی‌دانم چون در انگلیس هستم نه کره شمالی. اما می‌توانم بگویم هر زمان و هر مکانی که از سوی کیم جونگ اون‌، رهبری کره شمالی تصمیم گرفته شود، آزمایش انجام می‌شود.

سفیر کره‌شمالی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا وی نگران دورنمای اقدامات نظامی آمریکاست یا خیر، گفت: اگر ما از این مساله می‌ترسیدیم، نمی توانستیم آزمایش‌های اتمی و موشک بالستیکی خود را انجام دهیم. ما در حال تقویت برنامه‌های اتمی خود هستیم تا به هر حمله‌ای از سوی آمریکا پاسخ دهیم. اگر آمریکا به ما حمله کند، ارتش و مردم ما کاملا آماده پاسخ هستند.

وی ادامه داد: حمله پیشگیرانه علیه کره شمالی احتمال ندارد چون ما دارایی ها و مایملک آمریکا در منطقه را همزمان با مشاهده نخستین جنبش ها و تحرکات مربوط به حمله به تلی از خاکستر بدل می کنیم. آمریکا نمی تواند اول به ما حمله کند. اگر آمریکا یک اینچ حرکت کند، ما آماده هستیم تا هرگونه دارایی استراتژیک آن را به خاکستر بدل کنیم. ما به مدت شش دهه است که در تحریم زندگی می‌کنیم و بنابراین، تحریم‌های بیشتر هیچ تغییری در برنامه‌های اتمی ما ایجاد نمی‌کند.

سفیر کره شمالی در انگلیس در ادامه صحبت‌هایش گفت: اینکه برنامه‌های اتمی کره شمالی باعث سخت تر شدن زندگی مردم در کشور شود، درست نیست. به نظرم این مساله اصلا درست نیست که برنامه‌های موشکی کره شمالی زندگی مردم را سخت‌تر کرده است. برنامه های اتمی ما نتیجه سیاست خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی است. قدرت اتمی برای ما حق ماست. این تنها راهی است که ما می‌توانیم از صلح در شبه جزیره کره و منطقه دفاع کنیم. تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل شاهدی بر استانداردی دوگانه است و هیچ اساس بین المللی ندارد. شورای امنیت علیه ما تحریم اعمال می‌کند و اصلا توجهی به این مساله ندارد که ما موشک ماهواره بر پرتاب کرده‌ایم یا آزمایش اتمی انجام می‌دهیم و چون این تحریم‌ها هیچ مبنای قانونی ندارند، ما به آنها اعتنایی نمی‌کنیم.

این دیپلمات ارشد کره شمالی در انگلیس در پاسخ به سوالی درباره اینکه ایا کره شمالی آماده است تا در صورت یک معاهده صلح رسمی یا متقاعد شدن از سوی چین برای توقف برنامه های اتمی و موشکی و بازگشت به میز مذاکرات، دست از تولید کلاهک های اتمی بردارد یا خیر، گفت: تنها راه برای حفاظت از کشور این است که ما قدرت خود را برای سرکوب هر کشوری که دشمن ماست، تقویت کنیم. این تنها راه برای حفاظت از صلح و امنیت است. شما متوجه شده‌اید که آمریکا به کشورهای ضعیف حمله می‌کند که شامل افغانستان و لیبی می‌شود. آنها نمی‌توانند به واقع به کشورهای قوی حمله کنند. ما باید قدرت اتمی داشته باشیم. ما قدرت قوای نظامی و اتمی خود را در آوریل سال جاری میلادی نشان داده‌ایم. چون ما قدرت نظامی قوی داریم آمریکا نمی‌تواند اول به ما حمله کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید