تمام در‌آمدهای فصل فرمول یک

کدخبر: ۱۶۸۲۰۶
شاید در سال گذشته تیم فراری در رده سوم جدول رده بندی قرار گرفته باشد اما مارانلو همچنان حقوق تجاری خود را با قرار گرفتن در صدر پر درآمد ترین تیم فرمول یک، حفظ کرد. در آغاز هر فصل، گروه مدیریت فرمول یک (FOM) برای درآمد حاصل از سه راه – هزینه های میزبانی، حقوق رسانه ها و دیگر راه های درآمد، مانند مهمانداری در پادوک و اسپانسر های پیست – برنامه ریزی می کند.
تمام در‌آمدهای فصل فرمول یک

به گزارش فرمول یک ایران ، گردش مالی مدیریت فرمول یک در ۲۰۱۶ تقریبا ۱٫۸۳ میلیاد دلار تخمین زده شده که درآمد خالص آن ها ۱٫۳۸ میلیاد دلار بوده است. پس از آن نیز حدود ۶۸ درصد از این درآمد بین تیم های واجد شرایط تقسیم می شود. با توجه به هزینه های بازاریابی لیبرتی مدیا برای فرمول یک و کاهش مسابقات به ۲۰ گرندپری، رقم ۹۴۰ میلیون دلار پخش شده بین تیم ها، کاهش ۳٫۵ درصدی را نسبت به سال های گذشته به خود دیده است.

درآمد های ده تیم از ماه آوریل به صورت ماهیانه طی ۹ ماه پرداخت می شود و وقتی درآمد قطعی در مارس ۲۰۱۸ محاسبه شود، پرداخت نهایی به صورت چک انجام می پذیرد. مقدار دریافتی هر تیم به یکسری از عوامل از جمله عملکرد در طول یک فصل، موفقیت های گذشته و قراردادهای خاص بستگی دارد.

 تمامی تیم ها به جز تیم هاس که هنوز فقط در یک فصل فرمول یک شرکت کرده، برای شرکت در مسابقات در دو فصل از سه سال گذشته ۳۶ میلیون دلار به طور مساوی دریافت کرده اند. ۳۲٫۵ میلیون دلار تیم مانور هم به طور مساوی بین تیم ها تقسیم شده. پرداختی دوم هم مربوط به رده بندی تیم‌ها در ۲۰۱۶ است که همه ی ۱۰تیم واجد شرایط برای دریافت بودند.

فراری، مرسدس، ردبول و مک لارن نیز قرارداد جداگانه ای برای دریافت پاداش قهرمانی جدول سازندگان (تیمی) داشته اند و فراری هم به عنوان قدیمی ترین تیم شرکت کننده مسابقات از ۱۹۵۰، مبلغ ۶۸ میلیون دلار را دریافت کرد.  مرسدس و ردبول هم به عنوان اولین تیم های امضا کننده قرارداد دو جانبه تا ۲۰۲۰، ۳۵ میلیون دلار به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد. فراری در مجموع ۱۸۰ میلیون دلار دریافت خواهد کرد که ۱۲ میلیون از سال گذشته کم تر است. گروه مدیریت فرمول یک هنوز اظهار نظری درباره ی درآمدهای ۲۰۱۷ نکرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید