حزب الله:سفر ترامپ به ریاض ناکام خواهد شد

کدخبر: ۱۶۸۶۰۳
مسئولان و شخصیت های حزب الله روز یکشنبه در سخنرانی های جداگانه ای سفر آتی رئیس جمهوری آمریکا به عربستان سعودی و تشکیل اتاق عملیات علیه ایران را نشانه ضعف و ناتوانی آنها و این اقدام را بی نتیجه دانستند.

به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قرار است حدود یک هفته دیگر به عربستان سعودی سفر کند. در این سفر وی علاوه بر دیدار با مقام های ارشد سعودی، نشستی را با رهبران برخی کشورهای عربی داشته باشد.

بسیاری معتقدند برخی از کشورهای عربی منطقه همچون عربستان سعودی که طی سال های اخیر در روندهای سیاسی و امنیتی منطقه ناکام شده اند، می پندارند که آنها زیر چتر سیاست های ترامپ می توانند ناکامی های اخیر خود را جبران کنند.

**ترامپ می خواهد در عربستان اتاق عملیات مرکزی علیه ایران تشکیل دهد

«محمد رعد» عضو ارشد حزب الله و رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان در سخنانی هدف از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عربستان را تشکیل یک اتاق عملیات مرکزی علیه ایران و حامیان اسلام ناب محمدی دانست.

رعد روز یکشنبه در سخنانی به مناسبت آغاز فعالیت های کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهر النبطیه گفت: همه کسانی که پیش از تجاوز سال 1996 میلادی در شرم الشیخ گرد هم جمع شدند تصمیم به حمله به ما گرفتند اما نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند. بعد از آن در سال 2006 جمع شدند و جنگ گسترده ای علیه مقاومت در لبنان به راه انداختند و باز هم آرزوهایشان به باد رفت و شسکت خورده از جنگ خارج شدند.

وی همچنین وعده داد که در آینده نزدیک لبنان شاهد تولد قانون جدید انتخابات مبتنی بر الگوی نسبیت کامل خواهد بود.

**نشست ریاض زیر پرچم ترامپ نشانه ضعف محور مقابل است

«نواف الموسوی» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت نیز خطاب به کسانی که بعد از سخنان دبیرکل حزب الله درباره خروج نیروهای حزب از مرزهای شرقی لبنان دچار توهم و خیالات شده اند گفت: مقاومت همچنان در این معرکه حضور دارد و خروج از این منطقه نشان آن است که ماموریت انجام شده است و برای همین نیز حزب الله مسئولیت را به اهالی منطقه تحویل داد.

وی در یک سخنرانی در جنوب لبنان افزود: برگزاری جلسه زیر پرچم دونالد ترامپ نشانه قدرت نیست بلکه دلیل بر حجم ضعف و ناتوانی محور مقابل ماست که دیگر چاره ای جز تسلیم شدن در برابر طرح ترامپ یعنی پایان دادن به مساله فلسطین از طریق سازش برایش باقی نمانده تا ریاست جمهوری ترامپ با همکاری آشکار سعودی با رژیم صهیونیستی و قرار گرفتن آنها در یک سنگر قرین شود.

الموسوی هشدار داد که در صورت موفقیت غرب و صهیونیست ها و عرب ها در ساقط کردن دولت فلسطین، یک میلیون و دویست هزار فلسطینی ساکن اراضی 1948 با خطر آواره شدن مواجه خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت تا نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد یافت گفت: ما تحت هیچ شرایطی حاضر نیستیم با رژیم صهیونیستی یهودی کنار بیاییم چون معنای تسلیم شدن در این قضیه، تقسیم همه کشورهای عربی بر اساس نژاد و دین و طائفه خواهد بود و راه را برای جنگ های چند صد ساله باز می کند.

** لبنان تسلیم دیکته های سعودی و قیمومیت آمریکا نخواهد شد

شیخ «نبیل قاووق» عضو دفتر مرکزی حزب الله نیز نشست آمریکایی عربی را توهین دوباره ای به عرب ها دانست چرا که این نشست فلسطین و قدس را فروخته و از تجاوز سعودی به یمن حمایت می کند.

قاووق تاکید کرد که هیچ سودی از این نشست عاید لبنان نخواهد شد چرا که لبنان هرگز عضو محور آمریکایی سعودی نخواهد شد و زیر بار دستورات دیکته شده سعودی و قیمومیت آمریکایی نخواهد رفت. لبنان که با پیروزی در برابر دشمن اسرائیلی و تکفیری کرامت را برای امت به ارمغان آورد هیچگاه تجاوز سعودی به یمن را تایید نخواهد کرد و توان بازدارندگی خود را در برابر رژیم صهیونیستی در بالاترین سطح حفظ می کند.

**هر اظهارنظر مسئولان غربی درباره مقاومت دلیل بر عظمت مقاومت است

«سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله نیز با بیان اینکه لبنان امروز با چالش های بزرگی همچون اسرائیل و آمریکا و سعودی و پول هایی که برای نابودی مقاومت خرج می شود روبروست گفت: هر کلمه ای که از مسئولان غربی یا صهیونیستی درباره مقاومت صادر می شود نشان دهنده حجم توان و عظمت مقاومت است که به عقل و فرهنگ و سیاست و رسانه های آنها ضربه زده و آنها را مختل کرده است. برای همین نیز آنها مقاومت را در نوک حمله های خود قرار داده اند. این مساله نه تنها نشانه ضعف مقاومت نیست بلکه دلیل بر قدرت آن است.

وی که در مراسم افتتاح بیمارستان شهید «راغب حرب» سخن می گفت افزود: حزب الله حتی برای یک لحظه هم احساس نکرده که با این گونه تهدیدها اصل مقاومت در معرض خطر نابودی قرار دارد؛ چون مقاومت در جانفشانی ها و ایثارگری های شهدا ریشه دارد و هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند آن را از بین ببرد.

صفی الدین درباره قانون انتخابات نیز گفت: ما آماده هرگونه بحثی برای حل مشکل قانون انتخابات هستیم تا لبنانی ها قانونی بهتر از قانون مرده و دفن شده «شصت» داشته باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید