به بهانه نامزدی مشترک کره‌شمالی و جنوبی در فوتبال

اعجاز فوتبال بر روابط سیاسی کشورها

کدخبر: ۱۶۸۶۸۸
فوتبال ورزش عجیبی است.برای این موضوع همین مثل کافی است که براساس امار تا سال 2015 میلادی 195 کشور در سازمان ملل عضو بودند اما تعداد کشورهای عضودر فیفا(نهاد اداره کننده فوتبال در جهان) 209 کشور است. جالب اینکه زمان برگزاری برخی از جام های جهانی فوتبال برخی از کشورهایی که درگیر جنگ بودند برای مدت کوتاهی آتش بس داده اند تا به دیدن این مسابقات مهم بپردازند.
اعجاز فوتبال بر روابط سیاسی کشورها

در جهان کشورهای زیادی هستند که برای سالهای متمادی یا در حال جنگ هستند و یا روابط بسیار سرد و تهدید آمیزی دارند.دو کشورکره جنوبی و کره شمالی از این دست هستند. سال هاست که هیچ کشوری نتوانسته به موضع خصمانه این دو کشورپایان داده و به اصطلاح بین این دو کشورمیانجیگری کند. اما مطرح شدن یک خبر فوتبالی مشترک برای این دو کشور خیلی ها را بهت زده کرد. ماجرا از این قرار است که دیروز رسانه ها اعلام کردند ممکن است برای برگزاری جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۳۰، کشورهای کره جنوبی به همراه کره شمالی نامزد این رقابت‌ها شوند.

سایت Inside the games، دیروز نوشت:« چونگ مونگ گیو، رییس فدراسیون فوتبال کره جنوبی (KFA) اعلام کرد این کشورمی‌تواند با کشورهایی از جمله چین، ژاپن و کره شمالی برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ به صورت مشترک نامزد شود.»

چونگ که اخیرا عضو شورای قانونگذاری فیفا شده استT در کنگره AFC اعلام کرد که چهار کشور کره شمالی، کره جنوبی، چین و ژاپن می‌توانند برای میزبانی با هم مذاکره کنند. این در حالی است که بین کره شمالی و کره جنوبی تنش‌هایی وجود دارد.

چونگ در این باره اظهار کرد:« اگر چهار کشور با یکدیگر متحد شوند، از نظر مالی شرایط بهتر خواهد بود. بازار فوتبالی خوبی داریم.»

در سال 1998 میلادی و در شرایطی که روابط  سیاسی دو کشور ایران و آمریکا در سردترین شرایط خود بود این دو کشور در جام جهانی فرانسه یک بازی برگزار کردند که اغلب رسانه ها این بازی را بازی قرن نامیدند. این بازی توانست تا حدودی یخ میان دو کشور را آب کند. این ها نمونه ایی از معجزات فوتبال درسطح دپیلماسی بین المللی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید