روشن شدن مشعل المپیک 2020 توکیو با یک خودروی پرنده !

کدخبر: ۱۶۸۸۴۵
فناوری به ورزش کمک های متفاوتی کرده است در یکی از این موارد قرار است مشعل المپیک 2020 توکیو توسط یک خودروی پرنده روشن شود.
روشن شدن مشعل المپیک 2020 توکیو با یک خودروی پرنده !

یکی از عجیب‌ترین فناوری‌هایی که به وفور در فیلم‌های علمی تخیلی دیده می‌شود، خودروهایی هستند که می‌توانند پرواز کنند. به این ترتیب افراد هیچ وقت گرفتار ترافیک‌های خیابانی نمی‌شوند و می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد خود برسند. اگرچه به نظر می‌رسد که چنین خودروهایی به این زود‌ی‌ها ساخته نخواهند شد، شرکت تویوتا قصد دارد اولین نمونه از خودروهای پرنده را تا سال 2020 میلادی وارد بازار کند. با تک شات همراه باشید.

 تویوتا با حمایت از گروهی که مشغوول ساخت یک خودرو شبیه به پهپاد هستند، مشارکت خود را برای پیاده سازی هرچه سریع‌تر ایده خودروهای پرنده اعلام کرده است. این گروه که Cartivator نام دارد در حال کار روی خودرویی است که می‌تواد در ارتفاع 10 متری زمین با سرعت 100 کیلومتر در ساعت پرواز کند و Skydrive نام دارد. گروه Cartivator در حقیقت یک شرکت استارتاپ متشکل از 30 داوطلب جوان است که تحت نظر Masafumi Miwa متخصص در حوزه پهپادها از دانشگاه توکوشیما کار می‌کنند.

 خودروی Skydrive که 2.9 متر طول دارد، کوچکترین خودروی الکتریکی پرنده جهان است، البته باید بدانید که تا به امروز هیچ خودروی پرنده‌ای به صورت تجاری وارد بازار جهانی نشده است. خودروی پرنده شرکت Cartivator می تواند از تمامی خیابان‌های عمومی به عنوان سکوی پرواز استفاده کند و کنترل آن بسیار ساده است.

 هدف این طرح به پرواز در آوردن خودروی پرنده Skydrive تا سال آینده و سپس تجاری سازی و تبلیغ آن تا حدی است که برای روشن کردن مشعل بازی های المپیک 2020 توکیو از این خودروی پرنده استفاده شود. تویوتا مبلغی معادل 353000 دلار را در این استارتاپ سرمایه گذاری کرده و تجربه مهندسان مکانیک خود را نیز به آنها ارایه کرده است.

 در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های دیگر از جمله Uber و شرکتی چینی Ehang نیز مشغول کار بر روی نمونه‌های اختصاصی خودروهای پرنده خود هستند اما تست کردن و دریافت مجوز پرواز این خودروها در ایالات متحده به میلیون‌ها دلار سرمایه و همکاری نهادهای قانونی فدرال نیازمند است به این ترتیب ساخت یک خودروی پرنده آنقدرها هم ساده نیست و بسیار زمان بر و هزینه بر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید