مردم برای سلامت نیاز نیست فرش زیرپایشان را بفروشند

کدخبر: ۱۶۸۹۴۹
وزیر بهداشت گفت: طرح تحول سلامت اجرا شد تا مردم، فرش زیرپای خودشان را برای تهیه پول درمان نفروشند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید حسن هاشمی، به آثار طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: ایکاش دولت های قبل به اندازه دولت آقای روحانی به سلامت مردم توجه و در این حوزه هزینه شده بود تا نگرانی کمتری در مورد جسم و روح و روان مردم داشتیم.

وی به هزینه های درمانی مردم در دولت یازدهم اشاره و تاکید کرد: مردم بهتر از هر کسی در این مورد اطلاع دارند و تصدیق می کنند که هزینه های درمانی آنها در دولت یازدهم به شدت کاهش پیدا کرد، ۱۱ میلیون نفر بیمه شدند و مردم مناطق روستایی و شهری در مراجعه به بیمارستان های دولتی به ترتیب ۳ و ۶ درصد پرداخت می کنند.

هاشمی تصریح کرد: در گذشته هر سال ۷۰۰ هزار نفر به دلیل هزینه های درمانی، زیرخط فقر می رفتند و حاضر بودند برای درمان، فرش زیرپای خود را بفروشند اما دولت در سه سال گذشته، هزاران میلیارد تومان پرداخت کرد تا مردم از جیب خود پرداخت نکنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امیدواریم طرح تحول سلامت با قوت و قدرت در دولت آینده نیز ادامه یابد و مجلس شورای اسلامی نیز همانند سال های اخیر از آن حمایت کند تا بتوانیم در سال های آینده، شاهد نظام سلامت کارآمد باشیم.

هاشمی، یکی از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت در دولت یازدهم را ایجاد معاونت اجتماعی عنوان کرد و افزود: این معاونت برای ارتباط بهتر و فعال تر با جامعه خیرین سلامت و استفاده از مشارکت مردمی در این حوزه تشکیل شد و در سال گذشته، خیرین حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند و پیش بینی می کنیم که سالهای آینده، حضور خیرین در حوزه سلامت، پررنگ تر شود.

وی، طرح تحول سلامت را متعلق به دکتر روحانی دانست و گفت: این طرح توانست به موفقیت نسبی برسد و حمایت مقام معظم رهبری از این طرح، بدان جهت بود که اقدامات طرح تحول سلامت برای فقرا، محرومین و درماندگان انجام شد اما ما اعتقاد داریم که این طرح، دیر آغاز شد و ایکاش از ابتدای انقلاب اسلامی چنین طرح هایی شروع می شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هر دولتی معمولا ۴ تا ۵ هزار تخت بیمارستانی بیشتر تحویل نداده است، افزود: زمانی که شروع بکار کردیم قول بهره برداری از ۲۱ هزار تخت بیمارستانی را دادیم و این در حالی بود که بسیاری از افراد می گفتند این کار غیر ممکن است اما امروز نه تنها ۲۱ هزار تخت به بهره برداری رسید بلکه توانستیم ۳ هزار تخت دیگر هم تا پایان دولت یازدهم به ۲۱۰۰۰ تخت وعده داده شده اضافه کنیم.

هاشمی ادامه داد: می توان ادعا نمود که یک چهارم کل تخت هایی که تا کنون در کشور ساخته شده ، متعلق به این دولت بوده که منجر به ارتقاء ارائه خدمات درمانی و میزان رضایتمندی مردم شده است.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه هنوز کمبود در تعداد تخت های بیمارستانی وجود دارد، گفت: حدود ۷۰ هزار تخت بیمارستانی نیاز داریم که امیدواریم با کمک دولت های بعدی، مجلس شورای اسلامی و بخش خصوصی تخت های بیمارستانی را افزایش دهیم.

هاشمی با اشاره به وجود بیمارستان های جدید در حال ساخت در سایر استان ها، گفت: در حال حاضر هر آنچه که به بهره برداری می رسد بیمارستان هایی است که از گذشته کلنگشان زده شده بوده و نیمه کاره بود، به طور مثال در سفر اخیر خود بیمارستانی را در محرومترین منطقه کشور افتتاح کردیم که ۱۸ سال پیش کلنگ آن زده شده بود.

وی افزود: پروژه هایی که در این دولت به اتمام رساندیم در روال عادی شاید بهره برداری آنها نزدیک به ۲۰ سال طول می کشید.

وزیر بهداشت، ضمن تاکید بر حضور حداکثری پای صندوق های رای، یادآور شد: بدون تردید مردم ایران به عقب باز نخواهند گشت و امیدوارم که مسیر کشور بر مدار تدبیر، عقلانیت، خرد، دانش بشری و تجارب بین المللی ادامه داشته باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید