ابتلا به سرطان مثانه با این سیگار

کدخبر: ۱۶۸۹۵۵
درحالیکه بسیاری معتقدند بخار الکتریکی نسبت به دود سیگار خطری ندارد اما تحقیقات نشان می دهد هم سیگارهای الکترونیکی و هم سیگارهای سنتی با افزایش ریسک سرطان مثانه همراه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیشتر نیکوتین استنشاق شده در ادرار دفع می شود. در این مطالعه، محققان مرکز سرطان واندربیلت کارولینای شمالی، ادرار افراد مصرف کننده سیگار الکترونیکی را با ادرار افراد غیرسیگاری مقایسه کردند.

محققان ۵ ماده شیمیایی که موجب سرطان مثانه شده و ممکن است در مایع سیگارهای الکترونیکی هم وجود داشته باشد بررسی کردند.

آزمایش ۹۲ درصد مصرف کنندگان سیگار الکترونیکی در مورد دو ماده شیمیایی از ۵ ماده شیمیایی مثبت بود. به گفته محققان، آزمایشات بیشتری برای بررسی ارتباط بین سیگارهای الکترونیکی و سرطان مثانه وجود دارد.

در مطالعه دوم، محققان تاثیر نیکوتین و ترکیبات شیمیایی آن را که شامل نیتروسامین ها و فرمالدئید است بر روی ترمیم DNA در رشته های سلولی مثانه بررسی کردند.

محققان دریافتند سیگارهای الکترونیکی با آسیب به بافت مثانه موجب ایجاد سرطان می شوند. یافته ها همچنین نشان داد نیکوتین، نیتروسامین و فرمالدئید منجر به صدمه به بافت شده و در عین حال مانع از ترمیم DNA می شود و در نتیجه ریسک سرطان افزایش می یابد.

محققان عنوان می کنند حتی کاهش تعداد سیگارهای مصرفی هم می تواند موجب افزایش مدت زنده ماندن بیماران مبتلا به سرطان مثانه شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید