درد مچ پا ارمغان ایستادن های طولانی!

کدخبر: ۱۶۹۲۵۷
یک فوق تخصص ارتوپدی درباره ویژگی‌های کفش استاندارد گفت: یک کفش استاندارد باید حتما دارای ۲٫۵ سانتی متر پاشنه باشد. همچنین عرض پاشنه ۵ تا ۷ سانتی متر بوده و قوس کف سفت باشد. این ویژگی‌ها هم برای مردان و هم زنان یکسان بوده و برای پیاده روی و سرپا ایستادن مناسب است.

به گزارش ایران پزشک، محسن موحدی یگانه درباره شایع‌ترین دردهای پا گفت: عمدتا دردهای پا تقسیم بندی متفاوتی بر اساس منشا بروز دارند؛ به طور مثال مشکلات عروقی، مشکلات اعصاب پا و آسیب‌های ورزشی می‌تواند سبب بروز درد در پا و مچ پا شود.

وی افزود: مشکلات اعصاب پا می‌تواند ناشی از اختلال در کارکرد کمر یا زانو باشد و درد ارجاعی آن در پا بروز کند.

این فوق تخصص ارتوپدی تصریح کرد: پیاده روی ممتد، تغییر شکل انگشتان پا یا کف پا و ایستادگی‌های طولانی مدت نیز می‌تواند سبب بروز درد در مچ پا شود که رفع این مشکلات با اقدامات پیشگیرانه امکان پذیر است.

موحدی یگانه درباره ویژگی‌های کفش استاندارد نیز گفت: یک کفش استاندارد باید حتما دارای ۲٫۵ سانتی متر پاشنه باشد. همچنین عرض پاشنه ۵ تا ۷ سانتی متر بوده و قوس کف سفت باشد. این ویژگی‌ها هم برای مردان و هم زنان یکسان بوده و برای پیاده روی و سرپا ایستادن مناسب است.

وی به درمان‌های درد مچ پا نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که دچار درد در پا و مچ پا بوده باید حتما به پزشک متخصص ارتوپدی مربوطه مراجعه کنند که بر اساس منشا بیماری درمان خاص برای آن در نظر گرفته می‌شود.

این فوق تخصص ارتوپدی عنوان کرد: گرفتگی‌های عروقی در زانو، لگن، شکم و مچ پا می‌تواند سبب کاهش خون رسانی به کف پا و بروز درد در این ناحیه حتی در حالت خواب و استراحت شود؛ بنابراین بسته به منشا بیماری پزشک درمان مناسب را تجویز می‌کند.

وی در ادامه به جراحی مچ پا در ایران اشاره و اظهار کرد: جراحی پا و مچ پا در ایران حدود ۴ تا ۵ سال است که شکل گرفته و روز به روز به جراحان این حوزه افزوده می‌شود. پیشرفت‌های چشمگیری در این حوزه داشتیم که می‌توان به ابداع تکنیک جراحی جدیدی برای درمان فلج و افتادگی مچ پا توسط جراحان ایرانی اشاره کرد. در همین زمان کوتاه مقالات متعددی از ایران در مجلات علمی دنیا چاپ و ارائه شده و همچنین ایران اولین کشور خاورمیانه محسوب می‌شود که تعویض مفصل مچ پا در آن انجام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید