پیوند یک میلیاردی نیازمند حمایت بیمه گران است

کدخبر: ۱۶۹۴۷۰
رئیس تیم پیوند قلب و ریه بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه هزینه پیوند ریه در کشور یک میلیارد تومان است، گفت: بخش زیادی از این هزینه‌ها توسط وزارت بهداشت و خیرین پرداخت می‌شود.

عزیزالله عباسی در نشست خبری که به مناسبت روز ملی اهدای عضو برگزار شد، اظهار داشت: امروزه در کشور اعمال مربوط به پیوند عضو با موفقیت بسیاری انجام می‌گیرد و مردم ما در زمینه پیوند عضو و در واقع اهدای عضو عزیزانشان بسیار بی‌نظیر هستند و توجه به موضوع آخرت برای آنها مدنظر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل در حوزه پیوند این بوده که لازم است دولت و مجلس حمایت‌های بیشتری در این زمینه انجام دهند،‌ گفت: در حال حاضر اهدای عضو در کشور رایگان بوده ولی پیشنهاد می‌کنیم که دولت قوانینی را ارائه دهد که تأمین اجتماعی و سازمان‌های بیمه‌گر به خانواده فردی که عزیزشان دچار مرگ مغزی شده و اعضای آن را پیوند کرده‌اند، مستمری دهد.

رئیس تیم پیوند قلب و ریه بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد:‌ افرادی که عضوی به آنها اهدا می‌شود ماهانه 8 تا 10 میلیون تومان هزینه دارند و باید به صورت منظم برای تهیه داروهای خاصی که عضو آنها پس نزده شود، اقدام کنند.

عباسی افزود: هزینه پیوند ریه حدود یک میلیارد تومان است و هر چند که خانواده‌ها در کشور ما هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و بخش اعظم این مبالغ را وزارت بهداشت و خیرین بر عهده دارند، ولی باز هم نیاز به حمایت از این افراد داریم و سازمان‌های بیمه‌گر لازم است هزینه‌های بیشتری را به ویژه در حوزه داروها تحت پوشش قرار دهند.

وی گفت: در کشورهایی همچون آمریکا و اروپا هزینه پیوند یک ریه حدود 500 هزار دلار است ولی در ایران این میزان یک میلیارد تومان بوده و آن هم توسط وزارت بهداشت و خیرین تأمین می‌شود.

رئیس تیم پیوند قلب و ریه بیمارستان مسیح دانشوری در مورد اهدای عضو از جسد نیز گفت: این مسئله تفاوت چندانی با فردی که دچار مرگ مغزی شده نداشته و در ایران پیوند کلیه از این طریق گاهی انجام می‌شود و به شرط اینکه رعایت ضوابط انجام گیرد اقدامات مناسبی می‌توان در این زمینه انجام داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید