درد قفسه سینه بررای سیگاری ها جدی است

کدخبر: ۱۶۹۵۳۸
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ارتباط با سرطان ریه گفت: این سرطان در محیط‌هایی که آلودگی هوا بیشتر باشد امکان بروز آن نیز افزایش می‌یابد که علائم آن معمولا به صورت سرفه‌های طولانی و ماندگار بوده که گاهی همراه با خلط خونی و تنگی نفس است. همچنین دردهای قفسه سینه،‌ ضعف و بی‌حالی از دیگر علائم سرطان ریه به شمار می‌رود.

به گزارش ایران پزشک، حمید سعیدی ساعدی گفت: در درمان سرطان بهتر است جراحی، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی هر یک در جایگاه خود و بر اساس شرایط بیمار و بیماری تجویز گردد و در این بین رشته ایمونوتراپی یا ایمونوانکولوژی می‌تواند دیدگاه و پنجره جدیدی را در درمان سرطان و درمان هدفمند این بیماری با حداقل عوارض، پدید آورد.

وی در ادامه به علل شیوع سرطان اشاره و اظهار کرد: تمامی علل و عوامل دخیل در پیدایش و افزایش شیوع سرطان شناسایی نشده و شناسایی دقیق عوامل محیطی و زمینه‌ای نیازمند مطالعات بالینی وسیع است، ولی عوامل خطری همچون مصرف سیگار، چاقی، کم تحرکی، آلودگی‌های غذایی و محیطی، مواد سمی، امواج و میدان‌های مغناطیسی در کنار عوامل زمینه‌ای و ژنتیکی، می‌توانند در پیدایش و افزایش سرطان‌ها دخیل باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ارتباط با سرطان ریه نیز گفت: این سرطان در محیط‌هایی که آلودگی هوا بیشتر باشد امکان بروز آن نیز افزایش می‌یابد که علائم آن معمولا به صورت سرفه‌های طولانی و ماندگار بوده که گاهی همراه با خلط خونی و تنگی نفس است. همچنین دردهای قفسه سینه،‌ ضعف و بی‌حالی از دیگر علائم سرطان ریه به شمار می‌رود.

سعیدی ساعدی در پایان گفت: از آن‌جایی که بسیاری از سیگاری‌ها ممکن است این علائم را داشته باشند و وجود این علائم را به استفاده از سیگار مرتبط بدانند، باعث می‌شود دیرتر به پزشک مراجعه ‌کرده و این موضوع احتمال خوب شدن و علاج آن‌ها را کاهش می‌دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید