دریافت مالیات هنگفت از فوتبالیست های خارجی درچین

کدخبر: ۱۶۹۷۹۷
باشگاه های فوتبال در چین چند سالی است که سرمایه گذاری بالایی دراین رشته ورزشی کرده و بازیکنان نامدار و اکثرا پا به سن گذاشته را با قیمت های نجومی وارد لیگ فوتبال خود می کند. در این بین مدیران فوتبالی این کشور مالیاتی که به مبلغ قرارداد این بازیکنان بسته می شود را بسیار بالا در نظر گرفته تا ازورود بی رویه بازیکنان جلوگیری شود.
دریافت مالیات هنگفت از فوتبالیست های خارجی درچین

به گزارش ایسنا و به نقل از بی بی سی اسپورت، رشد بی‌رویه جذب بازیکنان خارجی در لیگ چین همچنان ادامه دارد. در همین رابطه فدراسیون فوتبال این کشور اقدام به وضع قانونی کرده تا مانع ورود بازیکنان خارجی بی‌کیفیت به لیگ فوتبال این کشور شود و در کنار آن فرصت استفاده و رشد بیشتر به بازیکنان داخلی خود را بدهد.

بر همین اساس مقرر شده، باشگاه‌های چینی از این پس و در صورت جذب بازکن خارجی ۱۰۰ درصد قیمت بازیکن، مالیات پرداخت کنند. بر اساس این قانون بازیکن نیز هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت مالیات نخواهد داشت.

هم‌چنین باشگاه‌های چینی در صورتی می‌توانند از تابستان آینده بازیکن به خدمت بگیرند که مبالغ تعیین شده را صرف توسعه فوتبال پایه خود کنند.

این اقدام در صورتی است که در لیگ‌های دیگر اروپایی شاهد پرداخت های مالیاتی سنگینی هستیم و همین باعث شده بود تا بسیاری از بازیکنان نسبت به حضور در لیگ چین تشویق شوند.

هم‌چنین پولی که از مالیات بازیکنان خارجی در لیگ این کشور به دست خواهد آمد قرار است در زمینه توسعه فناوری و پیشرفت استعدادهای فوتبالی در کشور چین مورد استفاده قرار گیرد، تا لیگ این کشور شاهد شکوفایی استعدادها در کنار جذب بازیکنان خارجی باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید