شهرداری محسن هاشمی قطعی شد؟ / منتخب شهرداری یا منتخب شورا ؟

کدخبر: ۱۶۹۸۲۴
چهار سال پیش و در زمان آغاز به کار دوره چهارم شورای شهر تهران در یک رقابت نزدیک پست شهرداری تهران را به محمدباقر قالیباف واگذار کرد. اکنون پس از 4 سال یک بار دیگر نام محسن هاشمی رفسنجانی در میان نام هایی که برای شهردار تهران به میان می آیند شنیده می شوند. اما این بار فضا تفاوت فراوانی با گذشته دارد.
شهرداری محسن هاشمی قطعی شد؟ /  منتخب شهرداری یا منتخب شورا ؟

به گزارش اقتصادنیوز ، محسن هاشمی در روزهای اخیر هر بار که از سوی خبرنگاران با این سوال که آیا احتمال رفتن وی به شهرداری تهران وجود دارد یا خیر، مواجه شده تلاش کرده تا به نوعی از زیر بار پاسخ صریح به آن شانه خالی کند.

در اولین واکنش ها او در پاسخ به ایلنا گفت که به این سوال پاسخ نمی دهد. در موضع گیری دیگری ایسنا گزارش داد که محسن هاشمی در دیدار با فعالان اجتماعی گفته است : منتخب مردم شهر تهران با بیان اینکه بحث انتخاب من به عنوان شهردار تهران یکی از مسائلی است که زود بحث شد، گفت: من از همه شما بزرگواران تقاضا دارم همانطور که در انتخابات متین حرکت کردید و سعی کردید با رعایت اخلاق، انتخاباتی پرشور داشته باشید، از این به بعد نیز این رویه را ادامه دهید و نگذارید که این مباحث ناخواسته به سمتی رود که باعث اختلاف در شورای شهر شود.

در این موضع گیری نیز او موضوع شهردار شدن را رد نکرده است. گزینه محسن هاشمی در شرایطی مطرح می شود که در صورتی که به رای شورا گذاشته شود قطعا رای می آورد که چرا که شورای پنجم کاملا متفاوت از شورای چهارم است.

اما شب گذشته یک موج خبری در فضای مجازی به راه افتاد. اینکه 17 نفر از 21 عضو شورای شهر پنجم تهران با شهردار شدن محسن هاشمی موافق هستند و انتخاب او برای این پست قطعی شده است. محسن هاشمی البته این خبر را تکذیب کرد اما باز هم از اینکه برنامه ای برای شهردار شدن ندارد سخن نگفت و همه چیز را به آغاز به کار شورا موکول کرد.

حال سوال اینجاست که مردم تهران برای عضویت در شورای شهر چنین رای قاطعی به فرزند «آیت الله» دادند یا برای آنکه او را به عنوان شهردار انتخاب کنند؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید