ترامپ آغاز رمضان را به مسلمانان تبریک گفت

کدخبر: ۱۶۹۸۶۳
رئیس‌جمهور آمریکا اولین بیانیه خود را به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نخستین بیانیه خود را به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان منتشر و در بخش اعظم آن به تروریسم اشاره کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«از طرف مردم آمریکا آرزو می‌کنم که تمامی مسلمانان یک رمضان شاد و پر برکت داشته باشند. در جریان ماه روزه داری از طلوع تا غروب خورشید بسیاری از مسلمانان در آمریکا و سراسر جهان معنا و مفهوم احسان،‌ نیکوکاری، عبادت و تفکر را درک خواهند کرد؛ اقداماتی که جوامع ما را قدرتمندتر خواهد کرد. در اصل ماهیت رمضان آگاهی ما را از تعهدات مشترکمان برای امتناع از خشونت، ترغیب به صلح و کمک به افرادی که از فقر یا جنگ رنج می‌برند، تقویت می‌کند.

امسال ماه مبارک رمضان در حالی آغاز شد که جهان برای قربانیان بی‌گناه حملات تروریستی وحشیانه در انگلیس و مصر سوگواری می‌کند. اقدامی فاسد که کاملا مغایر با ماهیت رمضان است. چنین اقداماتی تنها عزم و اراده ما را برای شکست تروریست‌ها و ایدئولوژی افراط گرایانه آنها تقویت می‌کند.

در سفر اخیرم به عربستان این افتخار را داشتم که با رهبران بیش از ۵۰ کشور مسلمان دیدار کنم. در عربستان که مقدس‌ترین مکان‌های جهان اسلام محسوب می‌شود گردهم آمدیم تا یک پیام موکد از همکاری به خاطر صلح، امنیت و رفاه کشورهایمان و جهان را ایراد کنیم!

من بار دیگر پیامی را که در ریاض مطرح کردم بازگو می‌کنم: آمریکا همیشه در کنار شرکایش برای مبارزه با تروریسم و ایدئولوژی که به آن دامن می‌زند، خواهد ایستاد. در جریان ماه رمضان بیایید از هیچ اقدامی برای تضمین آینده نسل‌های بعدی دریغ نکنیم تا آنها از تازیانه تروریسم آزاد باشند و بتوانند در صلح عبادت کرده و صمیمانه با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

من برای تمامی مسلمانان سراسر جهان در ماه رمضان بهترین آرزوها را دارم. ماهی که اساس آن احسان، روزه داری و عبادت است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید