12 سریال پرتکرار تلویزیون

کدخبر: ۱۶۹۹۰۸
در کنداکتور همیشگی شبکه‌های تلویزیونی همواره سریال‌های محبوب گذشته قرار دارند تا مجدد برای مخاطبان‌شان تکرار شوند. اما برخی از این سریال‌ها در این تکرار رکورددار هستند.
12 سریال پرتکرار تلویزیون

به گزارش مهر سریال‌های تکراری جزء جدا نشدنی کنداکتورهای تلویزیونی هستند که در مناسبت‌های مختلف و در مواقع بسیاری برای پر کردن آنتن خالی تلویزیون پخش می‌شوند که در این میان برخی با وجود این تکرارهای مختلف همچنان بیننده‌های خودشان را دارند که دوباره تا پایان سریال پای تلویزیون میخکوب می‌نشینند. اما عده‌ زیادی هم از مخاطبان تلویزیون گله‌مندند که چرا باید سریال‌ها را چندباره ببینند. با این حال در میان این سریال‌ها برخی رکورددار تکرار هستند و تلویزیون آنقدر دوستشان دارد که هربار با بهانه و بی‌بهانه آنها را پخش می‌کند. اما پرتکرارترین سریال‌های تلویزیون کدامند؟

مختارنامه

بی‌شک مختارنامه داود میرباقری پرتکرارترین سریالی است که از تلویزیون پخش شده‌است. این سریال از جمعه ۹ مهر ۱۳۸۹ پخش آن آغاز شد و هربار در ایام مختلف به خصوص محرم و صفر با تدوین‌های مختلف و در موضوعات مختلف پخش شد.

به طورکلی می‌توان با قطعیت گفت که این سریال محبوب هرساله در یکی از شبکه‌های تلویزیون برای مخاطبان تکرار می‌شود و اینطور که پیداست تا سالهای آینده نیز قرار است جور بخش عظیمی از زمان آنتن تلویزیون را در ایام محرم و صفر به دوش بکشد.

وضعیت سفید

سریال پربازیگر و پرطرفدار وضعیت سفید در سال ۹۰ از شبکه سوم سیما پخش شد. این سریال که حال و هوای دهه شصت و اتفاقات نوستالژیک آن دوران را برای مخاطبان زنده می‌کرد از سال ۹۰ تاکنون سالی یک مرتبه در شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شده‌است. اما همچنان طرفداران خاص خودش را دارد که هربار با این سریال طولانی همراه می‌شوند.

این سریال به علت داشتن حال و هوای جنگ و دفاع مقدس در مناسبت‌های مختلف مرتبط با جنگ تحمیلی بازپخش می‌شود.

در پناه تو

سریال پرطرفدار «حمید لبخنده» یک عاشقانه دانشجویی در دهه ۷۰ است که درست‌ترین فضای ممکن از روابط دانشجویی و فضای دانشگاه را در زمان خود ارائه داد. به جرات می‌توان گفت هیچ سریال دیگری نتوانست روابط صحیح دانشجویی را همچون در پناه تو نشان بدهد.

این سریال پرطرفدار هردوسال یکبار از تلویزیون پخش می‌شود و هربار نیز مشتاقان و طرفداران خودش را دارد. آخرین پخش مجدد این سریال بعد از درگذشت «حسن جوهرچی» در بهمن ماه سال ۹۵ بود. جوهرچی در این سریال نقش ماندگار «محمد منصوری» را بازی کرد که تا پایان عمر نیز مردم او را به همین نام صدا می‌زدند.

تولدی دیگر

دیگر سریال دهه هفتادی پرتکرار این لیست سریال تولدی دیگر ساخته داریوش فرهنگ است. این سریال به خاطر داشتن سه فرزند آقای نامی به نام «سامان»، «سارا» و «سهیل» و شیطنت‌هایشان حسابی محبوب شد تا از زمان پخش اصلی‌اش در سال ۷۷ چندین و چندباره تکرار شود.

بازیگران محبوب این سریال و قصه خاصش از دلایل این سریال پرتکرار است.

روزگار جوانی

۵ دانشجوی پسر با خصوصیات و شهرهای متفاوت در یک خانه دانشجویی زندگی می‌کنند. همین جمله کافیست تا مخاطبان تلویزیون هر هفته با شیطنت‌های این دانشجویان فعال همراه شوند و قسمت به قسمت برای دیدنشان پای تلویزیون میخکوب شوند. این سریال دهه هفتادی در زمان پخش از پرطرفدارهای تلویزیون بود که قسمت آخر آن هم با عروسی یکی از دانشجویان تمام شد.

بعد از محبوبیت زیاد سریال روزگار جوانی اصغر توسلی تصمیم گرفت این فضای دانشجویی را در یک جمع دخترانه بیاورد و به همین خاطر در سال ۱۳۷۹ سریال «دختران» را ساخت اما نتوانست محبوبیت قبل را تکرار کند.

پاورچین

به جرات پاورچین از یکی محبوب‌ترین مجموعه‌های طنز تلویزیون است که در اوایل سال ۸۰ از شبکه پنجم سیما پخش شد. محبوبیت پاورچین به قدری زیاد بود که چندسال بعد مهران مدیری کارگردان این مجموعه سریال «شب‌های برره» نیز در ادامه فضای آن ساخت تا این بار به جای نقل قول از روستای عجیب و غریب برره به دل روستا برود.

لهجه برره‌ای این سریال هنوز که هنوز است میان شوخی‌های رایج مردم رواج دارد و پاورچین همچنان بعد از گذشت چندین سال از زمان پخش تکرار می‌شود.

خانه به دوش

رضا عطاران وقتی در سال ۸۳ سریال خانه به‌دوش را ساخت خودش فکر نمی‌کرد این اندازه محبوب و تکرار شود. بعد از ماه مبارک رمضان سال ۸۳ این سریال هردوسال یکبار از یک شبکه تلویزیونی تکرار می‌شود.

با اینکه عطاران سریال‌های ماه رمضانی دیگر با گروهش ساخته است اما هیچ‌کدام نتوانستند به محبوبیت و پرتکراری خانه به دوش باشند.

در چشم باد

قصه عشق بیژن و لیلی از کودکی تا پایان هرساله برای چندین و چندبار از تلویزیون پخش شده‌است. سریال محبوب مسعود جعفری جوزانی ساخت آن ۵ سال طول کشید. موسیقی متن این سریال توسط استاد حسین علیزاده ساخته شده‌است که یکی از نقاط مثبت کار به حساب می‌آید.

این سریال نیز از پرتکرارهای تلویزیون است که همچنان مخاطبان خود را دارد.

معصومیت از دست رفته

معصومیت از دست رفته نیز یکی از محبوبترین ساخته‌های مذهبی داود میرباقری است که در سال ۱۳۸۲ از تلویزیون پخش شد. این سریال داستان مسلمان شدن زنی به نام ماریاست که بعد از مسلمان شدن با یکی از محبان امیرالمومنین ازدواج می‌کند.

این سریال پشت صحنه‌ای از اتفاقات قیام امام حسین را از آغاز تا پایان نشان می‌دهد که هرساله به طور خلاصه و یا مفصل در ایام محرم و صفر از تلویزیون پخش می‌شود.

خواب و بیدار

خواب و بیدار یا همان «ناتاشا» به جرات بعد از ولایت عشق محبوب‌ترین سریال مهدی فخیم زاده‌است که بارها و بارها تکرار شده‌است.

این سریال پلیسی با حضور بازیگران شناخته‌شده‌ای چون لادن طباطبایی، محمد صادقی، دانیال حکیمی، لیلابرخورداری و رویا نونهالی از محبوب‌ترین سریال‌های دهه ۸۰ بود.

یوسف پیامبر

آخرین ساخته فرج الله سلحشور که در سال ۱۳۸۷ برای اولین بار از تلویزیون پخش شد تاکنون بارها وبارها از تلویزیون تکرار شده‌است.

این سریال که روایت زندگی حضرت یوسف از کودکی تا دیدارش با پدرش حضرت یعقوب است در زمان خودش از محبوب‌های تلویزیون بود و احتمالا قصه این تکرار تا سالهای سال ادامه دارد.

معمای شاه

سریال تاریخی معمای شاه بی شک پرگاف‌ترین سریال تاریخی این روزهای تلویزیونی است. نکته جالب درباره معمای شاه که آن را در این لیست منحصربه فرد می‌کند. پخش دوباره و هر روزه این سریال در حالی بود که هنوز پخش اصلی آن به صورت هفتگی ادامه داشت تا مسئولین خیالشان راحت شود که همه مخاطبان تلویزیون معمای شاه باشند.

همین کار عجیب باعث شد در فضای مجازی با این سریال شوخی‌های زیادی شود. با این حال این سریال توفیق چندانی میان مخاطبان تلویزیون نداشت.

گزارش از عطیه همتی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید