هک از طریق فایل های زیرنویس فیلم!

کدخبر: ۱۶۹۹۷۱
آیا اکثر اوقات برای فیلم ها یا سریال هایی که تماشا می کنید پوشه زیرنویس دانلود می کنید؟ اگر جواب شما مثبت است، پس باید از جدید ترین راه کار هکرها مطلع شوید.
هک از طریق فایل های زیرنویس فیلم!

به گزارش کلیک، به دنبال حمله ی ویروس های ransomware که اخیرا سیستم های ویندوز را در سراسر جهان درگیر کرد، هکرها دنبال راه کار جدیدی برای آسیب به کامپیوترها هستند. این راه کار جدید مسیر خود را از طریق زیرنویس تقلبی فیلم ها باز میکند. بدافزار های موجود در فایل های زیرنویس به هکر ها این امکان را می دهد که کامپیوتر شما را کنترل کنند. ویروس روی سیستم شما نصب می شود و به هکر اطلاع می دهد و هکر می تواند از طریق ویدئو پلیر های معروف مانند Popcorn و VLC به سیستم شما حمله کند.

سایت Checkpoint متوجه این آخرین حمله ها توسط هکرها شده است و در وبلاگ خود نوشته است که فایل های زیرنویس آلوده به ویروس به هکر ها اجازه می دهد کدهایی را در فایل های زیرنویس جاسازی کنند. دانلود کردن فایل های زیرنویس کار بسیار رایجی بین کاربران است و معمولا وجود ویروس در این گونه فایل ها انتظار نمی رود؛ این دلیلی است که هکرها زیرنویس ها را به عنوان ابزار جدید خود انتخاب کرده اند.

در Checkpoint  نوشته شده است:

تحقیقات ما راه جدیدی را برای انتقال ویروس ها نشان می دهد؛ استفاده از زیرنویس فیلم ها که بسیار مورد استفاده کاربران است و وجود ویروس در این گونه فایل ها قابل پیش بینی نیست. فایل های ذخیره ای زیرنویس ها به عنوان یک منبع قابل اطمینان برای مدیا پلیر ها هستند. تحقیقات ما همچنین مشخص کرده اند که این فایل ها می توانند دست کاری شده باشند و از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشند و از این راه کامپیوتر کاربران را مورد سوءاستفاده قرار دهند.این روش بر اساس عملکرد خود کاربر انجام می گیرد که همین، دلیل خطرناک بودن ویروس است. برخلاف راه های انتقال قدیمی ویروس ها که کاربران و برنامه های امنیتی تا حد خوبی از آن ها مطلع هستند، زیرنویس ها چیزی جز فایل متنی نیستند.

برای کسانی که از Popcorn برای مشاهده فیلم ها و سریال ها استفاده می کنند باید نرم افزار های کنترل کننده را نیز در زودترین زمان ممکن نصب کنند. پخش کننده های ویدئو مانند VLC, Kodi و Stremio هم باید نرم افزار های امنیتی اتوماتیک را برای جلوگیری از مورد حمله قرار گرفتن ،همراه خود داشته باشند.همچنین می توانید این گونه نرم افزارهای امنیتی را به صورت دستی انتخاب و دانلود کنید.

این ها چند لینک برای نرم افزار های کنترل کننده و امنیتی هستند:

Download Fix for VLC version 2.2.5.1

Download Fix for Stremio

Download Fix for Popcorn Time

هنگام دانلود کردن فایل های زیرنویس هوشیار باشید و مطمئن شوید که از منبع قابل اطمینانی آن ها را دانلود می کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید