خوزستان دمای 45 درجه را تجربه خواهد کرد!

کدخبر: ۱۷۰۰۵۰
مدیرکل هواشناسی خوزستان از روند افزایشی دما در استان تا روز چهارشنبه خبر داد.

کوروش بهادری در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد:‌ از امروز تا روز چهارشنبه روند افزایش دما در استان خوزستان را خواهیم داشت که در جریان این روند، دمای هوا می‌تواند به 48 درجه سانتی‌گراد هم برسد.

وی افزود: این روند بیانگر گرمای زودرس در استان خوزستان است و نشان می‌دهد که الگوی تابستانه زودتر از همیشه روی خوزستان مستقر شده است.

بهادری ادامه داد: امروز بیشترین دما در استان خوزستان در اهواز و امیدیه خواهد بود که دمای 47 درجه‌ای را تجربه می‌کنند. همچنین خنک‌ترین شهر استان ایذه با 20 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

وی گفت:‌ نکته جالب توجه این است که گرم‌ترین نقطه کشور پس از خوزستان، زاهدان با 40 درجه سانتی‌گراد است، یعنی دمای خوزستان در رنکینگ کشوری با رتبه بعدی 7 درجه سانتی‌گراد اختلاف دما دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد:‌ در این هفته غیر از افزایش دما، افزایش سرعت باد را نیز در استان خوزستان شاهد هستیم که بیشترین سرعت مربوط به روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه خواهد بود و در پی آن، کانون‌های داخلی و خارجی گرد و خاک فعال می‌شوند و در این صورت تلاش می‌شود وقوع پدیده گرد و غبار به موقع پیش‌بینی و به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی افزود:‌ همچنین از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه خلیج فارس مواج است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید