امیر قطر به کویت سفر می‌کند

کدخبر: ۱۷۰۱۹۸
رسانه های خارجی از سفر امیر قطر به کویت در راستای کاهش تنش میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، منابع آگاه دیپلماتیک کویت اعلام کردند که شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر روز چهارشنبه به کویت سفر خواهد کرد.

به گفته این منابع، هدف از این سفر، تبریک ماه مبارک رمضان به شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت است. این سفر چند ساعت به طول خواهد انجامید.

شیخ صباح خالد الحمد الصباح وزیر خارجه کویت چند روز پیش به قطر سفر و با امیر این کشور دیدار کرده بود. این دیدار در راستای کاهش تنش میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس صورت گرفت.

«خالد الجار الله» معاون وزیر خارجه کویت روز پنجشنبه گفته بود: کویت به دقت، تحولات پس از اظهارات منسوب به امیر قطر را دنبال می کند و ما تمام تلاش خود را برای برتمیم شکاف به وجود آمده در شورای همکاری خلیج فارس به کار خواهیم گرفت.

خبرگزاری قطر چند روز گذشته سخنانی را به نقل از امیر قطر منتشر کرد که در آن از نقش ایران در منطقه و قدرت آن و نیز انتقاد از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس صحبت شده بود. در پی واکنش کشورهای عربی به این اظهارات، مقامات قطری اعلام کردند که سایت خبرگزاری رسمی قطر (قنا) هک شده است و سخنان مطرح شده واقعی نیست!

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید