راه‌اندازی کلینیک تحقیق و توسعه در مرکز جامع توانبخشی

کدخبر: ۱۷۰۳۶۱
مدیرکل توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: کلینیک تحقیق و توسعه به منظور انجام طرح‌های پژوهشی در رشته‌های توانبخشی و تمامی رشته‌های مرتبط به طور رسمی راه‌اندازی شده است.

دکتر پیمان پیشگاهی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه مرکز جامع توانبخشی دارای تکنولوژی‌های نوین در کشور است، اظهار کرد: این تجهیزات و تکنولوژی‌ها در اغلب مراکز موجود نیست یا در استفاده از آنها به منظور درمان و انجام تحقیقات و پژوهش‌ها توانایی کافی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر استفاده بالینی از امکانات و تجهیزات موجود در مرکز جامع، از پروژه‌های تحقیقاتی، پژوهشی، پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و رساله‌های دکترا در رشته‎های مرتبط با توانبخشی، علوم اعصاب شناختی، رشته‌های مختلف تربیت بدنی، طب ورزشی، رشته‌های بیومکانیک و... حمایت می‌کنیم.

پیشگاهی در ادامه با تاکید بر اینکه این فعالیت‌ها سال‌ها  به صورت غیر رسمی و موردی انجام می‌شد و به تازگی با راه‌اندازی کلینیک تحقیق و توسعه به طور رسمی آغاز شده است، افزود: متقاضیان پس از مراجعه به این کلینیک، بررسی و تایید طرح توسط کارشناسان به واحدهای مختلف مثل کار درمانی، شنوایی شناسی و دیگر بخش‌ها معرفی و تحقیقات خود را مطابق با فلوچارت مربوطه در مرکز انجام می‌دهند.

مدیرکل توانبخشی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: محققان از داخل و خارج از مجموعه بوده و تمامی آموزش‌ها، تجزیه و تحلیل‌های مورد نیاز را از کارشناسان واحدهای مربوطه دریافت می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که تمامی پژوهش‌های انجام شده در آرشیو کلینیک تحقیق و توسعه بایگانی و جهت استفاده کارشناسان مرتبط بکار گرفته می‌شود، تاکید کرد: تطابق موضوعات طرح‌های پژوهشی انجام شده با ماهیت فعالیت‌های توانبخشی در مرکز جامع گامی موثر در جهت بروز رسانی و ارتقاء دانش و مهارت‌های کارشناسان خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید